En vecka senare
"Åh, titta här! Vad snygg han är här" säger Astrid och kollar drömmande på Martinus i deras senaste intervju.
Det har varit riktigt mycket om Martinus och Marcus de senaste dagarna. Inte nog med att vi ska träffa dem, vi kollar nu på de, hela tiden. Eller Astrid gör, jag lyssnar snällt och låtsas kolla på dem, när det ända jag tänker på är framtiden.
"Mm" är det ända jag svarar och hon kollar ännu mer drömmande in i mina ögon.
"Tänk att jag ska få träffa dem" säger hon i mina tankar och jag nickar ivrigt som svar.
"Oh, jag är lite hungrig" säger hon efter en stund och ett tyst skratt lämnar hennes läppar.
"Det är jag med" svarar jag henne och hon kan inte låta bli att le hennes söta leende.
"Mamma, vi är hungriga" säger jag till mamma som sitter och iakttar oss från hennes fåtölj.
Hon nickar och går ut ur rummet, inte villig att prata något med varken Astrid eller mig.
"Såå, hur känner du för imorgon Elva? Du fyller femton!" ropar Astrid plötsligt ut när mamma lämnat rummet.
"Jaja, tyst... Det är inget speciellt med att fylla år. Man blir bara äldre" svarar jag henne och Astrid kollar konstigt på mig.
"Så du menar att du inte vill ha någon present?" frågar hon menande och jag suckar tyst himlandes med mina blågröna ögon.
"Jo, kanske" svarar jag enkelt och Astrid börjar att skratta.
"Vad önskar du dig?" frågar hon och jag sätter händerna på hakan för att fundera lite.
"Kanske..." börjar jag.
Men jag vet exakt vad jag önskar mig. Jag önskar att Astrid blir kvar här på jorden med mig. Så vi kan åldras tillsammans.
-*-*-
När fyller alla år?
YOU ARE READING
Don't leave me alone | m.g
FanfictionDen här boken handlar om femton åriga Elva som förlorar hennes lillasyster i lungcancer. Astrid, hennes systers sista önskan är att få träffa hennes idoler Marcus och Martinus.