F Y R T I O T V Å

1.3K 58 13
                                    

"Det er kanskje ikke den beste dagen for å si dette, men jeg må" mumlar Martinus och kollar in i mina tråkiga blågröna ögon.

Hans ögon som var så lika Astrids.

"Vad måste du?" frågar jag nyfiket och blickar upp i hans ögon.

"Martinus, vi må gjøre alt forberedt" säger Marcus som snabbt springer fram till Martinus.

Martinus suckar och himlar med ögonen.

"Oh, sorry .. Va deg opptatt?" frågar Marcus generat och Martinus nickar irriterat.

"Vi skal snakke en annen gang" viskar Martinus i mitt öra och jag ryser av hans närhet.

Är det så att jag gillar honom? Har jag känslor för en kändis? Nej, jag kan inte ens kalla honom kändis. Han är ju bara, Martinus Gunnarsen i mina ögon.

"Ses" säger han och smeker mig snabbt på armen.

Ett leende hinner jag skymta innan han och hans tvillingbror försvinner in i kyrkan tillsammans med Kjell Erik.

Jag kollar mig omkring och får syn på en flicka. Faktiskt, samma flicka som jag såg på konserten. Jag lyckas få ögonkontakt med henne och Astrids röst hörs i mina tankar.

"Jag undrar vad Martinus tänkte säga.." mumlar hon och ett leende sätts på mina läppar.

"Ingen aning faktiskt" svarar jag henne och tänker på den korta stund jag och Martinus hade tillsammans.

-*-*-

God morgon, vad ska ni göra idag?

Don't leave me alone | m.gWhere stories live. Discover now