9- Terima Kasih

741 88 17
                                    

🍜🍚🍛🍲🍣

"Mama..kenapa abang tu jalan macam tu?"

"Dia gila agaknya, adik jangan dekat dengan dia tau!"

"Baiklah mama"

Terus sahaja si ibu itu menarik tangan anaknya supaya jauh dari Taehyung yang meroyan pagi-pagi macam ni.

Dengan senyuman yang melebar, Taehyung terus masuk kedalam perut keretanya. Enjin di panaskan dan mula memandu.

"HYEJIN! ASAL KAU BUAT AKU LAGI JATUH CINTA DENGAN KAU AE?"

"KAU TAHU TAK JANTUNG AKU NAK MELETUP SEBAB KAU BAGI BEKAL NI KAT AKU!!?"

"HAHAHA!! HYEJIN~ HYEJIN ! KAU DAH BUAT AKU GILAKAN KAU~"

Meroyan taehyung di dalam kereta sambil tangannya licah menepuk pipinya sendiri.
Nasib tak hilang kawalan. Haish. Gembira sungguh dia bila hyejin bagi nasi goreng kimchi.

"Melepassskann muuu~ bukan mudah bagi ku untuk melalui semua iniiii~~~"

Lagu sufian sunami cucu kilat taufan dia nyanyikan sambil memandu kereta.

Nyanyi punya nyanyi sampai dia lupa yang dia sebenarnya tak tahu pon sekolah hyejin di mana.

Ha. Sudah.

"Asyiooo! Mane ahh aku tahu dia sekolah kat mana!? Ah! Jaebal!! Jaebal!!"

Cakap taehyung seorang diri di dalam kereta. Dia mula berhentikan keretanya di tepi jalan. Otaknya mula berfikir sejenak ku terrrmenunggg~~~

Ok! Stop nyanyi!

Dia mula pandang jam di tangan kirinya.

7:43 pagi

"Ada masa lagi nih untuk aku cari jalan macam mana nak pergi sekolah minah tu"

Tangannya di selangkan didada. Dia mula berfikir.

5 saat.

💡!!

Caang!! Dapat!

Bibirnya mula mengukirkan senyuman sinih. Rumah nenek Soon dia tuju.

****

" Girl, you know I want your love ~
Your love was handmade for somebody like me!
Come on now, follow my lead ~~"

Kedengaran suaran nenek soon tengah menyanyikan lagu shape of you di dalam rumah sehingga Taehyung yang berada didepan rumah nenek Soon pon naik pekak telinganya. Kuat sangat nenek ni nyanyi. Tanpa berfikir panjang, Taehyung membuat keputusan untuk memanggil nenek Soon.

"ASSALAMUALAIKUM~~ NENEK!!~ OO~ NENEK!"

Laung Taehyung dari luar.

"Yaaaa! Kejap!"

Nenek soon mula berhenti menyanyi dan pergi membuka pintu. Terkejut orang tua ni bila tengok Taehyung yang handsome lagikan kiutt tu ada di depan pintu rumahnya. Nenek terkentut sedikit akibat terkejut yang terlampau.

PIZZA 🍕 || +kth❤Where stories live. Discover now