6- 12 malam

831 97 3
                                    

🌛🌜

Taehyung's

Kekiri kekanan dia berguling kerana tidak dapat tidur. Entah apa yang dia fikir pon tak tahu. Kemudian dengan malasnya dia pergi menutup lampu dan kembali ke katil nak tidur. Tapi masih lagi tak dapat tidur. Lalu dia bangun dan membuka kembali lampu.

"Ahh.."

Taehyung mengeluh berat. Dia mula mengalihkan posisi ke arah minjae yang sedang tidur nyenyak di sebelahnya.

Wajah budak kecil itu dipandang lama. Dia mula mengusap pipi gebu milik budak itu.

"Papa harap..kalau Daddy minjae dah keluar dari penjara.. Papa tak nak minjae abaikan papa. Papa dah anggap minjae macam anak papa sendiri. Papa harap minjae tak cepat berubah"

Sayu sahaja suara taehyung. Mata mula berkaca. Susah sungguh dia nak lepas budak kecil ni kembali ke abangnya semula. Dari minjae kecil sehingga sekarang taehyung menjaganya dengan penuh kasih sayang. Lagi sebulan setengah abangnya akan keluar dari penjara. Hati dah tak tenteram saat ini. Dia tak tahu apa perasaan dia sekarang. Nak gembira ka nak sedih?

Dia mula memeluk minjae erat. Erat sangat terasa macam taknak di lepaskan.
Airmata dia kesat kasar. Ada dengkuran kecil minjae keluarkan.

11:49 pm

Taehyung masih lagi tak boleh tidur. Lalu dia membuat keputusan untuk keluar berjalan mengambil udara segar. Sebelum dia pergi, dia harus memberi minjae kepada orang gaji di rumahnya supaya menjaga minjae.

Topi hitam dan mask di capainya lalu turun ke bawah untuk memberi minjae kepada orang gajinya acik gookju.

Topi hitam dan mask di capainya lalu turun ke bawah untuk memberi minjae kepada orang gajinya acik gookju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tetiba minjae terjaga dari tidurnya.

"Pa..pa.."

Mamai minjae.

"Ye sayangg"

"Papa nak pergi mana?"

"Papa nak keluar jap. Kejap je. Nanti papa balik.."

"Okayy.. Pa..pa."

"Acik! Jagakan minjae yee"

"Baik tuan muda"

❄❄❄

Taman

12 malam

Taehyung berjalan seorang diri di taman sambil menghirup udara segar. Kepala berhotak hotaknya masih memirkirkan hal tadi. Dia cuba lupakan perkara itu dengan mengambil keputusan untuk menyanyi. Belum sempat dia nak buka mulut nak nyanyi ..dia terdengar ada suara seseorang menyayikan lagu aiman tinonim sambil meraung-raung. Uish! Sedih sungguh nih.

"Ku! Ingin ku di benci oleh mu~~ agar kenangan manis terus terpadammmm~~ selamanyaaaa~~~ nyaaa!!! Arrhg!"

Meremang segala jenis bulu di badan taehyung bila dengar suara manusia mana entah. Tangan taehyung dah menekup kedua-dua telinganya. Tak nak dengar. Seram.

PIZZA 🍕 || +kth❤Where stories live. Discover now