3- kerja 🍵

1K 114 67
                                    

🍍🍍🍍

Air mata mula mengalir membasahi pipi gebu milik gadis ini. Mata sudah kemerah-merahan kerana banyak menangis. Hyejin tidak sanggup lagi di lakukan sebegini rupa.

Kenapa dia kejam sangat?

Kenapa dia buat aku macam ni?

Apa salah aku?

Aku dah tak sanggup!

Jaebal! Omma! Selamatkan lah hyejin!

"Sudah lah hyejin.. Jangan la menangis macam ni. Kau kena redo kalau ini takdir kau.. Dah. Jangan nangis..aku ada dengan kau"

Pujuk jungkook sambil tepuk lembut belakang hyejin. Kesian dia tengok budak ni menagis dari tadi.

Hyejin menangis lagi tanpa henti. Teresak-esak dia dibuatnya kerana dia di tugaskan kerja memotong bawang di sebuah kedai tuan belanga.

Berdrama pulak dah..ingatkan ape tadi.

"Kau senang arr cakap! Kau dapat tugas bancuh air! Yang aku nih!? Dapat tugas potong bawang! Aarhg!! Tak guna punya boss!! E! "

Nada hyejin agak meninggi sekarang. Hati dia dah memanas! Geram dengan tuan punya kedai makan ni. Asyik suruh si hyejin ni potong bawang. Pedih habis mata dia. Jungkook dah rasa serbah salah pon ada.

"Kalau macam tu.. Apa kata aku tolong kau potong bawang sekali.. Amacam? "

Pujuk jungkook. Dia mula mengambil pisau di tempat yang di sediakan untuk memotong bawang. Bersedia dah nak potong.

"Tak payah!!"

Tempis hyejin kasar. Dia taknak susahkan jungkook sebenarnya. Jungkook ni baik sangat. Yoongi si abang hyejin pon tak baik sampai macam ni.

"Alah.. Tak pe..aku tolong kau ae? Meh sini"

Jungkook memujuk lagi.

"Ehem! Korang nak buat kerja ke nak berjanam-janam?"

Tiba-tiba tuan belanga misai terangkat anak mangkuk cucu cawan datang.
Dengan nada tak puas hati. Jungkook dah ketar lutut bila dengar suara tuan belanga ni. Hyejin pula dah macam orang kena rasuk pon ada..keras ja macam batu. Rambut depan hyejin yang menutup dahi, sudah menutup matanya. Tiba-tiba ada satu aura gelap muncul.

"Kenapa diam? Tak reti nak buat kerja? Dah tau miskin buat lah kerja kalau nak duit! Bukan berasmara dana dalam dapur kedai aku nih"

Pedas saja ayat yang tuan belanga ni bagi. Cakap tak ingat orang. Bongok gila orang tua ni. Jungkook diam seribu bahasa. Hyejin pula dah tahan geram! Memang geram gila babi arr dengan orang tua ni!! Dah la bagi tugas kat hyejin potong bawang!! Sensara kau tau?!.

"Cepat sikit buat kerja tu!! Dasar anak kutip!!"

Tengking tuan belanga tak puas hati dan nak pergi belah.

"Puk!"

Mata jungkook membutang luas. Terkejut.

Pisau yang di genggam hyejin di tikamkan di atas balan. Kali ni dia dah tak boleh menahan sabar. Hyejin pandang tuan belanga tajam. Hati dia dah membuak buak sakit seperti dicucuk duri.

Hyejin terus menarik koler baju tuan belanga kasar membuatkan tuan belanga
Berhenti jalan.

"kau kata apa tadi!!? Weh! Sebelum ni aku hormat kau tau!! Tapi sekarang kau yang buat aku tak hormat dekat kau!!"

PIZZA 🍕 || +kth❤Where stories live. Discover now