⏰Ke depan ke belakang kain itu digeserkan di atas meja untuk menghilangkan kotoran yang telah ditinggalkan oleh manusia-manusia yang sudah menjamah makanan di situ. Acehwahh ayat author macam anak keling.
"Jungkookiee~"
Panggil Taehyung. Dengan segera jungkook berhenti mengelap meja dan terus ke arah Bossnya Kim taehyung.
"Ye Boss"
Sahut jungkook sambil tangannya mengelap peluh yang sudah berkumpul didahinya. Sesekali keluhan berat dia lafaskan. Walawei ayat author macam keling again.
"Emm.. Mungkin soalan ni agak gila, tapi saya nak juga tanya soalan ni kat awak"
"Soalan ape Boss?"
Taehyung memandang sekeliling sebulum dia bertanya kepada jungkook secara berbisik.
"Awak sepupu hyejin kan?"
"Yup!"
"Awak rapat dengan dia kan?"
"Yup!"
"Jadi boleh saya tanya, macam mana nak pikat hati hyejin?"
Pttffff!
Hampir tersembur juga jungkook dibuatnya. Nak tergelak pon ada tapi tahan. Dia mula letakan tanganya di mulut. Nak cover gelak sebenarnya. Dia berdehem sedikit.
"Boss suka hyejin?"
Soal jungkook. Muka lelaki di hadapannya itu berubah menjadi merah.
"Gila tak suka! Mestilah!"
"Serius?"
Soal jungkook lagi nakkan kepastian. Keningnya diangkat sebelah. Tarus sahaja taehyung mengangguk laju.
"Okay, first! Macam mana nak pikat hati hyejin? Itu saya sendiri pon tak tahu boss. sebab saya dari dulu nak pikat hyejin tapi tak pernah dapat boss. Kalau boss nak tahu..dia tu suka lelaki yang tak pandai potong bawang"
Terang jungkook sebelum dia raih tangan taehyung untuk duduk di kerusi. Penat berdiri ha.
"Huh? Dia suka lelaki yang tak pandai potong bawang? Asal pelik sangat ciri-ciri lelaki idaman dia?"
Bingung Taehyung dah naik tahap 6. Pelik sungguh cita rasa perempuan zaman sekarang. Jungkook tergelak kecil.
"Sebab dia cakap, Lelaki yang tak pandai potong bawang ni adalah lelaki yang setia dan perangai tak setan macam pembunuh kucing. Entah petua mana dia kutip saya pon tak tahu"
"Apa kena mengena dengan pembunuh kucing?"
Dah naik level dah bingung taehyung sekarang ni. Tahap 10 haa.
"Sebab dia ada kenangan pahit pasal kucing dia. Kucing dia yang dia dah bela lebih dari 8 tahun mati kena pijak dengan kasut tumit tinggi"
Terang jungkook lagi. Muka taehyung tu tak yah cakap. Dah macam orang datang bulan dah bila dengar apa yang jungkook cakap.
YOU ARE READING
PIZZA 🍕 || +kth❤
FanficOn crush kat bapak orang. Ini adalah satu masalah yang kau sendiri cari. So, jangan salahkan author 290517||