💐💐💐
"Oh! Wahai penduduk kampung mak kau kuningggg~~ saya cantik! Mak saya cantik! Nenek saya pon cantikkk~~~ oh~ lalala~"
Menyanyi hyejin sambil memasak nasi goreng kimchi di dapur. Hari ni dia bangun sangat awal. Selalunya pukul 7 baru bangun untuk ke sekolah. Tapi hari ni lain. Ceriaa semacam je minah ni. Pelik
5:39 pagi.
Dah buang tabiat agaknya si hyejin ni.. Tak pernah-pernah bangun awal pagi macam ni. Ni mesti sebab kes semalam. Bila dia dapat tahu yang dia tak lagi on crush kepada suami orang malah kepada seorang yang masih bujang. Gembira sungguh dia. Sampai semalam waktu balik kerja dia hanya senyum memanjang. Ada peluang lah dia nak curi hati Bossnya Kim Taehyung tu.
Nenek soon yang sedang tidur nyenyak tiba-tiba terjaga sebab terbau aroma nasi goreng kimchi yang hyejin masak.
"Kalau saya cantik! Semua orang pon cantikk~~ sama samalah kita cantik~ satu dunia pon cantik~~"
Kedengaran suara hyejin di ruang dapur.
Nenek soon mengaru kepalanya yang agak gatal. Dahi dia dah berkerut seribu bila dengar suara hyejin menyanyi kalah bunyi kapal terbang mendarat. Sumbang sungguh suara cucu dia sorang ni. Nenek soon memandang jam yang tergantung di dinding biliknya.5:41 pagi 🕟
"Buang tabiat ke apa cucu aku ni?"
Dengan segera nenek soon mengatur langkah untuk pergi melihat apa yang cucu dia tengah buat pagi-pagi buta macam ni.
Tekejut nenek bila nampak hyejin sedang masak dengan masih berpakaian baju tidur di dapur.
"Nih dah kenapa ni? Happy semacam ja nih? Tak pernah-pernah pulak hang bangun awai macam ni. Selalunya nenek kena simbah air kat muka hang baru hang nak bangun"
Soal nenek sambil mencekak pinggang di tepi peti ais.
Hyejin yang mula perasan dengan kehadiran neneknya dari belakang terus memandang neneknya yang cantik lagikan muda gitu.
"Hehe.. Nak buat sarapan untuk nenek lah. Selalunya nenek yang buatkan sarapan kat hyejin dengan 2 ekor tenuk tu. Alang-alang hyejin rajin hari ni. Biar hyejin yang buat pulak"
Cakap hyejin sambil senyum yang melebar. Tangannya licah menggoreng nasi yang berada di dalam kuali.
Pelik nenek soon dibuatnya. Macam ada benda yang tak kena ja dengan cucu dia ni. Tanpa bercakap banyak dia keluar dari dapur dan menuju ke bilik anak-anak teruna yang sedang nyenyak tidur untuk dikejutkan.
*****
"Jungkookshiiii~~Cepat lah sayang oii~~~~ nanti kita lambat pulak nak ke sekolah"
Lembut saja suara Hyejin pada jungkook yang sedang mengikat tali kasut sekolahnya sambil duduk di depan pintu keluar rumah. Jungkook pandang hyejin pelik. Selalunya dia marah macam singa tapi hari ni lain sangat pehal?
'Dah buang takbiat ke minah ni? Tetiba panggil aku sayang? Kalau tak jangan harap dia nak panggil aku sayang. Tapi tak pe..aku suka bila dia panggil aku sayang..hehe'
"Hang dah kenapa minah? Kalut sangat. Awal lagi kot! Baru pukul 6:40 pagi.. Bagunan sekolah tu bukannya ada kaki pon nak lari sayangg~"
Balas jungkook sambil tangannya mula menggalas beg sekolah yang ada di tepinya. Hyejin tak habis-habis melihat jam yang tertera pada skrin fonnya. Dia pandang jungkook dengan senyuman.
YOU ARE READING
PIZZA 🍕 || +kth❤
أدب الهواةOn crush kat bapak orang. Ini adalah satu masalah yang kau sendiri cari. So, jangan salahkan author 290517||