4- Daddy

957 108 24
                                    

"Hari ni biar aku hantar kau pergi sekolah"

Laung yoongi dari dapur bila nampak hyejin keluar dari bilik air.

"Okay"

Jawab hyejin sepatah. Kemudian giliran jungkook pulak untuk masuk mandi.

"Jungkook! Kau sekali!"

"Dah kenapa hyung nak hantar kook ngan hyejin nih? Buang tabiat ke ape?

"Sebab moto rosak"

Jawab yoongi.

"Hyung ni makan semut ke ape? Lupa ka? Kiterong pergi sekolah jalan kaki arr..lagi pon sekolah depan tu ja hyung"

Kata jungkook sambil sidaikan tuala di bahunya.

"Lah! Ya ka? Ingatkan korang pergi naik moto.. Ha..tak palah kalau macam tu. Selamat jugak duit minyak kereta aku"

Lega yoongi di buatnya.

"Puih!! Kedekut taik hidung masyenn!"

Kutuk jungkook pada yoongi sambil buat gaya orang flip hidung. Kemudian terus masuk ke dalam bilik air dan mandi.

Yoongi hanya tayang jari kelinking pada jungkook tanda 'fuc* cute bawah 18+' alahaii comel ja jari kelingking dia. Comel lagi jari habang jimin yang mulus plus gebu tu.

"Hah!! Yoongi!! Hang buat apa tang tu? Tak dak kerja dok angkat jari kelingking kat depan bilik ayaq? Janji apa ngan pintu bilik ayaq?"

Nenek soon yang sedang menyusun pinggan untuk sarapankan cucu-cucunya dah mula mencekak Papagang pandang yoongi.

"Heee..tak de ape lah nek.. Lenguh jari ja nek..heee"

Cover yoongi.

"Ye la tu. Nih..nanti jungkook ngan hyejin balik sekolah, hang tolong depa pi cari kerja sat. Dah seminggu depa tak kerja. Bungbung yang bocor 3 minggu yang lalu tu pon dok lagu tu ja.. Haa! Lepaih tu satu lagi. Minggu depan hang dah boleh mula kerja dah dengan puan bella"

Nenek soon cakap dah kalah rapmonster rap. Punya laju dia cakap.

"Serius ka nenek!!!? Minggu depan dah boleh start kerja!? Wah!  Oh! Bellaaaa~~ you tunggu lah aii datangg~~"

Menggedik dah yoongi mat gebu nih.

***

Pizza Hut KTH

"Minjae! Minjae suka hyung ke.. Jin hyung?"

Soal jimin pada budak kecil yang sedang menonton cartoon di TV. Budak kecil itu mula memandang jimin.

"Eo? Emmm.. Minjae suka papa"

Jawab minjae sambil halakan jari telunjuknya pada taehyung yang sedang melipat lengan baju seokjin di depan cermin.

Jimin kembungkan pipi nya tanda geram.

"Alo! Minjae tak suka hyung ke?"

"Suka la jugak tu pon sikit .Tapi minjae lagi suka papa"

Deep.

Alahaii sentap jimin di buatnya. Haha.
Hani dah tergelak terbahak bahak sambil mengikat rambutnya di depan cermin. Jimin pandang hani tajam.

"Selain papa, minjae suka sape?"

Soal jimin lagi. Budak kecil itu dah mula letakkan jari telunjuknya ke dagu tanda sedang berfikir.

💡!!

"Hah!! Minjae suka kakak hyejin!!! Hee"

Jawab minjae dengan riang. Melebar ja senyuman dia. Taehyung yang dari tadi mendengar perbualan jimin dan minjae dah senyum melebar.

PIZZA 🍕 || +kth❤Where stories live. Discover now