7- Dia masih bujang💛

834 102 8
                                    


👉🍕👈

Hari berganti hari, bulan berganti bulan. Saat yang dinanti telah tiba. Hari ini disahkan bahawa Kim Bogum di bebaskan daripada penjara yang sudah lima tahun dia hidup di situ. Baju yang bewarna jingga tidak lagi berada di tubuhnya malah dia sudah berpakaian seperti manusia normal. Hatinya sudah tidak sabar ingin berjumpa dengan anaknya. Kim minjae.
Senyuman telah terukir dibibirnya bila pandang orang yang berada di hadapannya. Tanpa membuang masa, dia terus memeluk lelaki itu erat. Sangat erat.

"Hyung rindu kau Taehyung"

Hanya itu sahaja kata-kata yang boleh dia keluarkan kerana terlampau sebak.

"Tae lagi rindukan hyung..dah lama tae tak peluk hyung macam ni"

Bertapa rindunya Taehyung pada abangnya itu. 5 tahun terpisah dan kini bersatu semula.

"Wahh!! Dah tinggi dah kau tae..dah sama tinggi dengan hyung!"

"Nama pon makin membesor kann hahaha!!"

"Melahap pizza ape? Hahah"

Dan ketawa lah dua beradik ini sambil bergurau senda.

"Mane minjae?"

Soal bogum sambil mencari kelibat anaknya.

"Ade je dengan hyejin kat kedai. Tae ingat nak buat kejutan kat dia..dia tu dah tak sabar dah nak jumpa hyung..dari semalam dia cakap nak jumpa Daddy² je sampai tidur pun masih mangigau panggil daddy die yang handsomeeee nihhhhh"

Leher bogum dia rangkul kasar sambil gosok kepala bogum. Dah macam sabut kelapa dah rambut bogum dibuatnya.

"Yahh!! Taetae!! Habis lah rambut hyungg!!"

Taehyung dah ketawa besar. Seronok sangat dia bila dapat kacau abangnya.

"Dah lama tak kacau hyung macam nih!! Hahaha! Aigooo~~"

"Seronok ah tu? Eo? Sini kau!"

Bogum mencubit kedua dua pipi taehyung kuat. Alahaii pipi dia tembam sebab makan pizza lah ni.

"Aigooo~ dah tembam adik aku sorang nihhh"

"Hahahah!! Hyung! Ape nih main cubit-cubit pipi tite! Cakit la tite!"

Lalu berhuhahuha lah dua beradik yang handsome ini. Tanpa mereka sedar ada seseorang yang memerhatikan mereka dari jarak jauh.

"Hidup lagi rupanya dua beradik nih..ingatkan dah mampos.."

Senyuman sinih dia ukirkan.

*******

"Telur 10 papan,
hotdog 13 bungkus,
carrot 5 batang,
tepung 15 bungkus,
cendawan 6 tin,
tuala wanita 1 "

-__-"

"Wait!!? Tuala wanita?? Apa kejadah? Hahahah!! Ni sah jimin hyung punya kerja nih! Hahahah!! Mengidam sangat ke ape nih!? HAHAHAH!!"

Dah tak ingat dunia dah anak jeon ni ketawa bila baca senarai barang yang perlu di beli untuk membuat pizza. Ya, kerja jungkook di kedai pizza itu hanya mop lantai dan membeli barang-barang yang telah habis digunakan.

Gelak punya gelak sampai kertas senarai barang tu terbang di tiup angin.

•_____•

Ha. Sudah..

Gelabah dah jungkook kat tempat parking kereta tu. Ke kiri ke kanan dia kelupur macam maknyah kehilangan bra.

"No!! No!! Nooooo!!!!! Mati lah! Mati lah!! Kalau macam nih!! Nenekkkkkk!! Tolong kook!"

PIZZA 🍕 || +kth❤Where stories live. Discover now