📷📷📷Selapas kematian jimin. Suasana di dalam kedai pizza itu tidak lagi ceria seperti dahulu. Hani tidak lagi bekerja di situ malah dia Sudah berpindah balik ke kampung asalnya di Busan. Katanya hendak membina hidup baru selepas kematian orang yang paling dia cintai.
Taehyung tak izinkan Hani pergi. Tapi dah itu kehendaknya jadi taehyung terpaksa benarkan walaupun ia memberikan kesan yang sangat perik di hatinya.
Semakin hari pelanggan semakin berkurang Daripada biasa. Pekerja pula ramai yang berhenti di sebabkan tidak mahu bekerja dengan adik seorang banduan. Ya, rahsia bogum sudah terbongkar. 2 hari selepas kematian jimin, perempuan yang celake lagi durjana itu datang menyerang kedai pizza itu dengan mengatakan bahawa Bogum seorang banduan.
Ini adalah tindakan yang paling kejam. Apa yang boleh Taehyung buat hanya bersabar. Dia nak ja bunuh perempuan yang bernama Bella ni tapi macam mana dengan minjae? Mesti minjae sedih kalau dia dapat tahu yang Ibu kandungnya sendiri mati di bunuh oleh orang yang paling dia sayang lagi dia percayai.
"Minjae nak sangat jumpa mama minjae, kawan-kawan minjae selalu ejek minjae yang minjae ni anak pungut"
Ayat budak kecil itu mula tergiang-giang di fikirannya.
Dia mengeluh berat sebelum mengelap pipinya yang basah dengan air mata. Terasa macam dah tak sanggup untuk hidup.
"Kau ingat. Kalau kau tak bagi Anak aku pada aku, ramai lagi orang yang kau sayang aku bunuh"
Kali ni kata-kata manusia yang durjana itu mula mengusai fikirannya.
Kalau aku tak bagi minjae pada dia, ramai lagi nyawa yang akan melayang. Aku dah tak sanggup nak hadapi semua ni. Cukup lah kau dah bunuh jimin yang aku dah anggap macam adik beradik aku sendiri.!
Dan
Aku tak kan bagi minjae pada kau bella. Takkan! Kau bukan seorang yang layak untuk menjaga manusia suci seperti minjae. Kau tak layak!
Menangis lagi Taehyung di meja makan di dalam kedainya sendiri.
"Hyung tahu kau kuat tae"
Seokjin datang memeluk Taehyung dari tepi. Kesian dia tengok budak ni menangis Dari tadi. Lagi bertambah esakkan yang Taehyung keluarkan bila seokjin memeluknya.
"Kalau kau terus menangis macam ni, masalah ni takkan selesai tae. Apa Kata kau report polis"
Seokjin memberi cadangan. Terus Taehyung menggeleng.
"Tak..tak boleh hyung. Kita takda bukti yang kukuh"
"Kalau macam tu apa kata aku tolong kau cari bukti"
Seokjin tersenyum lebar. Taehyung pandang seokjin dengan pandangan tertanya-tanya.
"Macam mana?"
"Aku ada kawan yang pakar dalam bab ii cari bukti ni"
"Siapa?"
"Tuuu" seokjin memuncungkan mulutnya ke arah satu figura yang baru masuk dari pintu masuk.
"Hai Taehyung"
Lelaki itu melambaikan tangan kepada Taehyung. Dia berjalan mendekati Taehyung Dan seokjin kemudian hulurkan tangannya.
YOU ARE READING
PIZZA 🍕 || +kth❤
FanficOn crush kat bapak orang. Ini adalah satu masalah yang kau sendiri cari. So, jangan salahkan author 290517||