Wiem, że nie każdego interesuje historia, ale w tym przypadku wypadałoby ją tu umieścić. Skąd właściwie wzięły się Fidget Spinnery? Jak powstały? I co sprawia, że są aż tak popularne? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie właśnie w tym rozdziale.
,,Ów wynalazek jest zbyt doskonały, aby mógł zostać stworzony przez zwykłego człowieka. Z pewnością stoi za tym jakaś siła wyższa." - twierdzili ci żarliwi religijnie ludzie. Oczywiście mieli na myśli Boga, ale naukowcy zrozumieli to zupełnie inaczej. Zaczęli wspólnie z historykami badać niebo, a wkrótce i kosmos. To właśnie tam znaleźli niezbite dowody popierające ich teorię. Oto jak wyglądała ostateczna opowieść o powstaniu Fidget Spinnerów:
Dawno dawno temu, gdzieś na Drodze Mlecznej wisiała sobie planeta Figa. Panował na niej lud Figan, istot 3 razy mądrzejszych od Ziemian. Mieli jedno wielkie marzenie: wybudować dłuuuuuuuuuuuuuugą Autostradę Mleczną, która usprawniłaby komunikację międzyplanetarną.
Kiedy zaczęto już budowę, a trasa sięgała już daleko wgłąb Układu Słonecznego, nagle na drodze budowlańców ,,stanęła" Ziemia.
-Kurna- jęknęli robotnicy. - I co teraz?
Próbowali wielu sposobów, aby usunąć Ziemię z placu budowy, jednak nic nie wyszło. Wtedy to król Figi - Figur (ochniechbędziepochwalonejegoimięniechżyjenaszwspaniałykról)
wpadł na pomysł:
- Zniszczymy Ziemię od środka. Zrobimy przedmiot, który damy ludziom. Będzie super sławny, ale i zabójczy, o czym oni nie będą wiedzieli. On właśnie ich rozwali.
~klap-klask klap-klask~
Rozbrzmiały owacje.Zatrudniono najlepszych mistrzów i mędrców do pracy nad zabawką. Jej model był inspirowany ich statkami kosmicznymi i krążeniem planet. W rezultacie powstało coś takiego:
Uznano jednak, że ponieważ wymyślił ją Figur, musi mieć z nim więcej wspólnego. Dlatego też otrzymała 3 ramiona. Tyle ile miał król.
Dodatkowo nadano jej nazwę Fidget Spinner, od imienia Figura i faktu, że się obracała.
Zanim wprowadzono ją na Ziemski Rynek, każdy egzemplarz wzbogacono o element, dzięki któremu kręcący czerpał frajdę z kręcenia. Gdy wreszcie przekazano je do sklepów, szybko rozprzestrzeniły się po świecie.-To tak właśnie powstałam?- zdziwiła się Pepa, gdy przeczytała ten rozdział.
-Nie ty. Twoi przodkowie- uzupełnił Pan Zbyszek.
-Życie potrafi nas zaskakiwać- dodał odrobinkę przemądrzały Filip.
To prawda, ale dość już o historii. Idziemy dalej!
CZYTASZ
Fidgetopedia
MizahZ tej książki dowiecie się wszystkiego na temat Fidget Spinnerów. Skąd pochodzą, czemu są takie sławne, co lubią, czego się boją, a nawet jak je oswoić! Gwarantuję, że dzięki tej encyklopedii wasze Fidgety będą grzeczne, uprzejme i co najważniejsze...