Ze schrok. Juan stond naast haar. "Lise, er is iets beneden!" Ze sprong recht. Wat was er in die kelder? Ze nam haar kartonnen kunstwerk en snelde naar beneden. De jongen die goed leek op Jonas volgde. "Wat is er gebeurd?" Vroeg ze terwijl ze de deur open deed. "Wel, ik wou spelen op die gitaar. Maar toen ik hem goed en wel vast had, klonk er een waanzinnig geweldig deuntje. Die gitaar speelt vanzelf!"
Vanzelf, dacht Lise na, vanzelf. Er ging een lampje branden in haar hoofd. Deze instrumenten spelen niet vanzelf, maar met... "Geesten," wist Lise. Tinne lachte haar een beetje uit. "Haha, geesten. Ghost... Rockers. Alsof zij met geesten speelden." Lise haar ogen werden groter en keken recht naar Tinne. Deze laatste persoon hield meteen op met lachen. "Wat, het is waar of wa?" Lise knikte. "Creepy," vond Marie, "maar ik zou het wel eens willen proberen." Ze ging meteen achter de piano zitten. In Lises ogen totaal fout.
Ook Wout was enthousiast. "Oh ja, leuk!" Hij nam plaats achter de drums van Jimmy. Wout trok meer op Alex. En zelfs Elindo vond het spannend en nam de basgitaar vast. Deze krullenbol moest daar ook niet staan, vond Lise. "Sorry," meldde Lise, " maar dat is verkeerd." In haar ogen moesten ze de instrumenten hebben de geest waarop ze lijken. Juan was juist met de gitaar. Ze plaatzste Elindo achter de drums; Charlie's basgitaar gaf ze zonder moeite aan Marie. Wout mocht zitten aan Alex' piano en Tinne nam vanzelf plaats achter de microfoon van Mila. Terwijl ze wachtte, plaatste ze het karton aan de zijkant. "Ik mis jullie, maar vergeet jullie nooit. Kijken jullie mee?"
Haar zin was nog maar net uitgesproken of Elindo begon uit het niets op de drums te slaan. Het klonk bekend in Lises oren. De basgitaar, piano en gitaar volgden. Niet veel later begon Tinne te zingen.
Niemand onbewogen bij de eerste beat. Tranen in mijn ogen, waarom weet ik niet. Duizend mooie dromen, liefde haat en pijn. Bloed gaat sneller stromen bij een stoer refrein.
Gillende gitaren, Ghost Rockers. Vingers op de toetsen razendsnel. Duimen op de snaren, Ghost Rockers. Drumgeluiden rechtstreeks uit de hel. 't Is de beste band, die je hebt gekend, harder dan een woeste wervelwind. Alle handen hoog, hoog, hoog. De show begint.
Ik vertel mijn leven, hou een spiegel voor. Ik zal aan jou leren, wat ik ooit verloor. Met een paar akkoorden, noten op een rij. En de juiste woorden, maak ik jou wel blij.
Gillende gitaren, Ghost Rockers. Vingers op de toetsen razendsnel. Duimen op de snaren, Ghost Rockers. Drumgeluiden rechtstreeks uit de hel. 't Is de beste band, die je hebt gekend, harder dan een woeste wervelwind. Alle handen hoog, hoog, hoog. De show begint.
De muziek stopte bewust. "Wat was dat?" Vroeg Tinne. "Geen idee, ik heb nog nooit drum gespeeld," antwoordde Elindo. "Hallo, ik heb toch ook nog nooit, wat is dit? Gitaar? Bespeeld?" Reageerde Marie. "Ja, maar, wat betekent dat. Lise?" Vroeg Wout nieuwsgierig.
Lise wist wat dat betekende. "De geesten van de Ghost Rockers. Zij zullen jullie leren het instrument te gebruiken en de liedjes te spelen. Zij zullen jullie begeleiden." Ze was ze niet kwijt. Integendeel. Mila, Charlie, Jimmy, Jonas en Alex leefden verder. Als geesten in de kelder van het DAM. Als geesten in de kelder van haar hart.
Nu waren er vijf nieuwe mensen die met geesten spelen. En niemand die het ooit te weten zou komen. Net zoals de afgelopen drie jaar. Een nieuwe groep jongeren die vrienden zullen worden. Want alles begint opnieuw.
Met slechts 593 woorden is dit het laatste deel van Alles Begint Opnieuw. Meer dan een jaar aan gewerkt. Niet dat het super deluxe goed was. Maar ik hoop dat jullie er van genoten hebben. Alles Begint Opnieuw is zoals een kindje voor mij, m'n eigen creatie. Het zal raar zijn om hem los te laten.
Maar ondertussen is er iets nieuws op weg. Vanaf 1 juli online. Hopelijk lezen jullie dit ook met z'n allen.
Laat nog weten wat je van Alles Begint Opnieuw vond. Ik hoor het graag van jullie, lieverds. Dank je wel voor alles! Liefs, Bieke. xx
JE LEEST
Alles Begint Opnieuw 3
FanfictionHet vervolg van Alles Begint Opnieuw en Alles Begint Opnieuw 2. Marie Voice: er gebeurt dit, dit en dit en iedereen gaat dood. Einde. Of niet? Gaat iedereen juist niet dood? Daar zal u zelf maar achter moeten komen. Dat moet je zelf maar moeten leze...