“Doei Miekje!” riep Quinten nadat hij me een kus op mijn wang gaf en naar de kantine liep. Zelf draaide ik me om en ging in naar mijn kluis. Ik en Quinten zaten nooit samen in de pauzes. We waren al zo vaak samen en kozen de pauze allebei als een perfecte tijd om met onze andere vrienden op te trekken.
Bij de kluisjes zag ik Tyler en Troye hand in hand staan, starend naar derdeklassers die een discussie hadden over Justin Bieber en Miley Cyrus. Mijn vrienden namen allebei een stap naar achter toen de derdeklassers elkaar begonnen te slaan. “Hey Tyler! Hey Troye!”, zei ik toen ik hen naderde.
“Hiiiiiiiiiii gurl!” Tyler gaf me een highfive en Troye kwam me knuffelen. “En hoe gaat het met jouw gozer? Hij is zó cuteeeeee!” riep Troye enthousiast. Tyler keek Troy vragend aan, maar Troye greep snel in. “Jij bent cuter hoor babe!” Tyler bleek rustiger te worden na Troye woorden. Hij gaf hem daarna een vlug kusje op zijn lippen.
“Helemaal top. En met jullie?” Met hen ging het duidelijk heel goed. “Can’t you seeeee babe!?” giechelde Tyler. “We gaan géweldig. Of zal zeggen Tyler gaat geweldig!” Troye wiebelde met zijn wenkbrauw waarna Tyler hem sloeg op zijn onderarm. “Troye, we zouden niet over ons seksleven op school praten, jeetje!”
Als na zo’n 5 minuten de bel gaat neem ik afscheid van mijn beste vrienden en wandel richting het lokaal van mijn laatste les.
“Hoi Lientje”, groet ik als ik op mijn plekje in het lokaal zit. Ze groet me terug en richt zich daarna weer op haar mobiel. “Hmpf.” mompel ik en leg mijn wiskunde boeken op tafel.
Als ik thuis ben en klaar met al mijn huiswerk, besluit ik een brief naar hem te schrijven. Ik pak lijntjes papier, een envelop en een pen.
Hey lief,
Al weer een tijdje terug dat ik je een brief heb geschreven. Ik mis je heel erg. Ben je nog steeds met Shan? Oké, ik weet dat ik dit elke keer weer zeg, maar blijf alsjeblieft bij haar uit de buurt. Ze is niet wie je dénkt dat ze is. Ik wil niet te veel vertellen, nee, ik kán niet veel vertellen. Blijf gewoon bij d’r uit de buurt.
Ik ben aan mijn laatste jaar van het VWO begonnen trouwens. Ben je trots op me? Het zou wel anders zijn als jij er was. Beter.
Even denk ik eraan om hem over Q te vertellen, maar ik doe het niet. Misschien later. Ik besluit dat dit genoeg is, ook al vult het maar een heel klein deel van het blad. Hij is het wel van mij gewend dat ik korte brieven schrijf.
Niederkasseler Lohweg 12
40547 Düsseldorf
Duitsland
a/n ik denk niet dat het adres klopt maar ik doe niet care bye