Hoofdstuk 4

1.9K 78 10
                                    

Opeens gaat mijn alarm af. 'Ik moet gaan Nina, anders word mijn tante boos.' Nina weet eigenlijk niets van de situatie waar ik in woon, ze weet alleen dat ik bij mijn tante woon. Niemand weet er iets van. Ik sta op en geef Nina een knuffel. 'Snel beter worden hoor! Anders moet ik naast die kwal blijven zitten.' zeg ik terwijl ik mijn neus optrek. Ze lacht en schud haar hoofd. 'Ik begrijp nog steeds waarom je hem zo erg vind.' zucht ze. Ughh, ik bedoel, ik moet toegeven dat hij er niet verkeerd uit ziet, en hij is ook niet heel onaardig, maar dat populaire gedoe altijd. Dan gaan ze zich ego gedragen enzo. Ik hou er niet zo van. Ik loop naar de deur. 'Byee!!' roep ik. 'Doegg!' Ik open de deur en fiets naar huis.

Als ik mijn fiets in de schuur zet kijk ik op mijn mobiel hoe laat het is. Gelukkig, ik ben op tijd. Een keer ben ik te laat gekomen, je wilt niet weten hoe boos ze was. Ik kreeg een hele preek over me heen omdat ze nu zelf de was moest opvouwen. Toen luisterde ik er rustig naar zonder een woord te zeggen, maar nu ik ouder ben word ik steeds opstandiger. Ik loop naar binnen en sluit de deur. Ik hoor het getik van de hakken van mijn tante galmen door de gang. 'Eva!!' roept ze. 'Ja tante?' vraag ik beleefd. 'Er zit vogelpoep op het raam er er ligt stof op alle kastjes! Ga de ramen lappen en alles stoffen! En de badkamer moet ook schoongemaakt worden!' ze kijkt me doordringend aan. 'Is goed tante, maar ik heb wel veel huiswerk.' zeg ik weer beleefd.

'Dat maak je maar in je eigen tijd!!' 'Oke tante' En ik loop naar de keuken om een sopje te maken voor de ramen.

Wow, ik heb alle ramen gelapt, het hele huis gestoft, en de drie badkamers schoongemaakt! Ik ben drie en een half uur bezig geweest, en nu moet ik eten koken. En ik moet ook nog huiswerk maken. Ik haal een bakje lasagna uit de koelkast en verwarm de oven alvast voor. Ondertussen dek ik de tafel. Ik ben net klaar als de oven piept. Ik schuif de lasagna erin en loop naar boven om mijn tante en en nichten te halen. Eerst ga ik naar de kamer van Nicole. Nicole is mijn oudste nicht. Ze is 19. Ik klop op haar deur. 'Nicole over een kwartiertje gaan we eten.' 'Oke is goed' zegt ze -tot mijn verbazing- op een verdacht aardige manier. Ook de rest haal ik.

Als we eenmaal zitten te eten kom ik erachter waarom Nicole zo aardig deed. 'Duss, jij zit toch bij Niall in de klas?' vraag ze poeslief. Ik knik. 'Ja, hoezo?' vraag ik, terwijl ik het eigenlijk al weet. Nicole wilt iets met Niall. Niet dat ze verliefd op hem is, ze wil iets met hem omdat hij beroemd is. 'Ooh, zomaar' Tijdens het eten praten mijn tante en nichten met elkaar, mij negeren ze volkomen. Maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Ik word alleen aan gesproken als ze commentaar hebben, of als er een klusje is dat ik moet doen. Als iedereen is uitgegeten ga ik snel afwassen, zodat ik straks nog tijd heb om huiswerk te maken. Gelukkig heb ik snel mijn huiswerk af en kan ik nog even naar mijn paarden.

Ik stap in mijn laarzen en loop naar de stallen. Ik loop direct naar het achterste gedeelte waar Cady en Joyco staan. Eerst ga ik naar Cady. Ik ga met mijn hand door haar zwarte manen en leg mijn hoofd op haar hals. Ik fluister lieve woordjes waar ze heel rustig van word. Dan ga ik naar Joyco. Hij is zo mooi, zo elegant. Ik pak een borstel en maak er ronde bewegingen mee over zijn lichaam. Na een tijdje loop ik weer naar binnen. Ik borstel mijn haar en poets mijn tanden. Daarna ga ik naar mijn kamer. Ik kleed me uit en doe mijn pyjama aan. En dan duik ik mijn warme bed in!!

hey hey!

weer een stukje door mij!

laat even in de reacties achter wat je er van vind dat we zo een boek schrijven, en of je nog tips hebt!

Byeexx emma

Lees onze boeken!

van @MilouOfficial en @Emmavanwesten :)

A Cinderella StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu