Eva pov
Vermoeiend laat ik op de bank vallen. Nadat ik de stallen had gedaan, het hele huis in een record tempo heb gestofzuigd en de badkamer heb gedweild, ben ik doodop. Ik hoor de hakken van mijn tante tikken op het erf en ik spring op. Snel ren ik naar de achterdeur, waar ik in mijn All Stars spring. De voordeur klikt open en de schelle stem van mijn tante vult de gang. 'Eva kom hier! Je moet iets voor me doen!' Ik open de deur en zodra hij ver genoeg open is sprint ik eruit, opweg naar het bos. Ik hoor mijn tante me nog roepen. Waardoor ik nog harder ren. Even weg van alle klusjes. Midden in het bos laat ik mezelf op de grond vallen. Minuten lang blijf ik met mijn ogen dicht liggen, luisterend naar de geluiden in het bos. Totdat ik verrast word door een bekende stem. 'Eva? Waarom lig jij hier op de grond?' 'Het ligt hier zo lekker' zeg ik sarcastisch. 'Ik kan trouwens beter vragen wat jij hier doe, Niall!' 'Ik ehh..' Zijn hoofd krijgt een beetje een rode kleur. Ik kijk naar de capuchon die hij op heeft. Is hij.. 'WAAROM IN HEMELSNAAM BESPIED JE ME?' Schreeuw ik uit. 'WAAROM WORD JIJ ALS EEN SLAAF BEHANDELD?' Schreeuwt hij terug. Ik daar me om en wil weg lopen, maar Niall pakt me bij m'n arm en draait me terug. 'Waarom Eva, waarom?' Zegt hij nou veel rustiger. Ik schud mijn hoofd. 'Dat is niet belangerijk'. Hij plaatst zijn handen op mijn wangen en veegt met zijn duimen tranen weg die langzaam over mijn gezicht rollen. 'Dat is het wel. Ik zie dat het je pijn doet'. De manier waarop hij praat maakt me rustig. Zijn ogen kijken me doordringend aan. 'I-ik weet het n-niet, ik weet niet w-waarom'. 'Ik ga je weghalen hier' zegt hij gerustellend. 'EVA KOM NU HIER!' Hoor ik mijn tante schreeuwen. Ik schrik en zet een stap naar achteren, zodat Nialls handen van mijn gezicht afglijden. Ze is naar buiten gekomen. 'Niall je moet nu weg!' Roep ik naar hem en ik ren naar de bosrand toe.
Niall pov
'Niall je moet nu weg!' Roep Eva naar me en ze begint te rennen. Ik bedenk me geen moment en ren achter haar aan. Ik zie hoe ze stopt voor haar tante. De vrouw slaat met haar vlakke hand tegen Eva's wang aan. Eva gilt het uit en verbergd haar gezicht in haar handen. 'STOP DAARMEE!' schreeuw ik. De tante van Eva kijkt mijn kant op. 'Wie ben jij?' Sist ze. 'Een vriend van Eva' sis ik terug en ik ga beschermend voor Eva staan. 'En hoe u haar behandeld kan gewoon niet!' 'Hoe weet je dat? Heeft die achterlijke slet je dat verteld?' 'Niall stop alsjeblieft, het is al goed' hoor ik Eva fluisteren. Ze loopt naar binnen en haar tante loopt met een zelfvoldane lach achteraan. En ik begin naar mijn fiets te lopen. De woorden van Eva galmen door mijn hoofd. Ik stop gelijk met lopen als ik dezelfde gil hoor als vijf minuten geleden. 'Het is helemaal niet goed' fluister ik tegen mezelf en ik ren terug naar het huis. Voorzichtig open ik de achterdeur en loop ik naar binnen. Er wordt geschreeuwd, maar ik hoor niet wat. Ik ga richtig het geschreeuw en kom uit bij de trap. Ik loop naar boven en zie nog een trap en heel veel deuren. Het geschreeuw stopt en er komt iemand van de andere trap aflopen. Snel verstop ik me achter de dichtsbijzijnde plant. Ik hou mijn adem in als diegene langs loopt, de volgende trap af. Wanneer de voetstappen weg zijn, haal ik opgelucht adem en ren ik de trap van de tweede verdieping op. Er zijn drie deuren. Ik loop de deur die open staat in en zie Eva op de grond liggen. 'Eef?' Vraag ik zacht. 'Niall ga weg' huilt ze en ze probeert op te staan, maar valt gelijk weer op de grond. Ik negeer haar woorden en help haar omhoog. Ik til haar op en leg haar op het bed. Haar haren plakken vast aan haar gezicht en ik haal ze weg. Op haar gezicht staat een afdruk van een hand en ze heeft een bloedneus. 'Blijf hier' zeg ik en ik ga naar de kamer er naast, wat de badkamer moet voorstellen. Ik pak een washandje en maak hem nat onder de kraan. Daarna ren ik gelijk terug naar de kamer waar Eva is. Ik maak met het washandje haar gezicht heel voorzichtig schoon. 'Dankje wel' Er komt een kleine glimlach op haar gezicht. 'Ik doe alles voor je' fluister ik bijna onhoorbaar. Ze gaat op de rand van het bed zitten en ik ga naast haar zitten. Zodra ik zit slaat ze haar armen om me heen en ze verbergd haar gezicht in mijn shirt. Als reactie sla ik mijn armen om haar heen en trek ik haar dichter tegen me aan.
JE LEEST
A Cinderella Story
FanfictionEva Cheryl Green woont in een groot landhuis in Londen. Het huis is van haar, nou ja, ze woont er in ruil dat ze werkster is. Haar moeder is overleden toen ze 6 was. Haar vader is vorig jaar overleden. Nu woont haar tante er samen me haar 2 vreselij...