POV Pip
Er staan tranen in zijn ogen. 'Sorry, ik had dit niet moeten schrijven.' Hij staat op. 'Nee. Het is prachtig.' 'Echt?' Hij knikt. 'Je stem is prachtig en je nummer ook.' Die zag ik niet aankomen. Ik dacht juist dat hij boos werd. In het begin word hij namelijk best negatief beschreven. 'Je moet wat minder onzeker zijn over jezelf.' Hij gaat tegen me aanstaan. Niet dat ik het erg vind. Hij fluistert een line uit mijn liedje. 'You're beautiful. Believe It.' Dan zoent hij me weer. Voor de tweede keer vandaag. Ik zoen weer terug. 'Wil je vrijdag mee uit eten?' Ik knik en geef hem een knuffel. 'Wist je dat ik vandaag al meer heb gezoend dan in mijn hele leven?'
Lekker random Pip. Verpest het moment maar weer. 'Ehm.. nee.' 'Jij bent de eerste waarmee ik zoen. En de eerste waar ik mee op date ga.' 'Hoe dan? Je bent superknap. En je straal vrolijkheid en liefde uit je ogen. Perfect dus.' 'Gekkie. In een weeshuis zijn niet zoveel mensen die kans maken. En ik kende ze al mijn hele leven. Het waren meer vrienden van mij.'
Trouwens voor de mensen die het zich afvragen. De line uit het liedje komt uit een stukje waar het gaat over dat hij mooi is. Het moet geloven. Niet dat het ligt aan het aantal mensen waarmee hij naar bed is geweest.
'Ik moet gaan.' Fluistert hij in mijn oor nadat ik een paar keer heb gegaapt. 'Welterusten.' Zeg ik. Ik zwaai hem nog even na. Ik duik snel mijn bed in. Ik val al snel in slaap. Ja, Tuurlijk droom ik van Levy. Morgen hebben we les tot half één. Levy's vierkant rooster gaat maandag in. Alvast medelijden.
Okay, volgende dag. Weer op school. Iedereen kijkt ons raar aan. Iedereen weet namelijk wat er gisteren is gebeurt. Daar zit ik dan. Met al mijn verwondingen. We kijken elkaar ook niet boos aan. Misschien vinden ze dat raar. In de pauze sta ik bij Manu en Steven. 'Pas goed op Levy.' Fluistert Steven nog even in mijn oor als de pauze is afgelopen. Ik stuur Levy nog snel even een appje. Wil je vanmiddag uit school met mij mee? Als snel heb ik antwoord. Niet door een appje, maar een grote glimlach.
Yes, laatste uur. De docent is te laat. Dat is hij wel vaker. Helaas komt hij altijd net tien seconden voor we weg mogen. Ik ben met Manu aan het appen. Die heeft een tussenuur. We zijn aan het overleggen over een dans die we moeten maken. Voor dansen moeten we namelijk in duo's een dans maken. De docent heeft me gekoppeld aan Manu dus. We gaan dansen op Youth van Troye Sivan. We hebben het begin al. Misschien kan ik Levy straks vragen of hij wil filmen.
Ja hoor, vlak voor we weg mogen komt de docent aankaggelen. In ieder geval hebben we nu nog maar 35 minuten les. Na de les komt Levy naar me toe. 'Heyy. Wat wilde je gaan doen dan?' 'Kom nou maar mee. Dan zie je het vanzelf. Justin heeft broodjes gehaald.' (Onderkin) 'Ik volg je al.' Ik doe even een overdreven hairflip. 'Ben je niet vergeten dat we vanavond een date hebben?' Vraagt Levy. Ik pak mijn agenda en laat hem vandaag zien. 'Niet vergeten dus.' Er staat levensgroot FIRST DATE AHHHH in.
Eenmaal thuisgekomen gaan we lekker eten. Ik zie wel dat Levy het wat ongemakkelijk vind. Snap ik ergens wel. Hij zit wel met dé Justin Bieber aan tafel. Ik heb daar nooit echt aandacht voor gehad. Ik was allang blij met mensen die van me houden. Na het eten vraagt Levy me dan eindelijk 'Wat wil je nou doen?' 'Kom maar mee.' Lach ik geniepig.
We staan in de studio. 'Wat doen we hier?' Ik dans wat rond. 'Eerst een vraagje. Mag ik mijn liedje uitbrengen?' Er speelt een glimlachje om zijn lippen. 'Natuurlijk! Wil je die nu hier gaan maken dan?' 'Nee, we maken het in de keuken. Tuurlijk gaan we het hier doen. Heb je een beetje verstand van muziek?' Hij krabt zichzelf even op zijn hoofd. 'Ik luister muziek.' Ik grinnik. 'Mag ik je playlist zien?' Hij knikt en ik krijg zijn telefoon in mijn handen geduwd. Er zitten wel wat leuke nummers in. Die ook nog eens qua muziek heel goed in elkaar zitten. Als je er iets vanaf weet hoor je dat er goed over na is gedacht. 'Nice.' Ik geef zijn telefoon terug. 'Je wilt nu ook die van mij zien heh?' Hij knikt. 'Hier.' Ik geef hem m'n telefoon. Ook hij knikt goedkeurend.
'Waar wil je mee beginnen?' Vraagt Levy. 'Ehm.. eerst kijken of de basis mooier is op de gitaar of op de piano.' Hij kijkt me niet begrijpend aan. 'Wat ik op de gitaar speelde, dat noem ik nu even de basis.' 'O. Mag ik anders tekenen?' 'Tuurlijk.' Als hij er niets vanaf weet is het niet perse leuk. 'Hier ligt papier.' Ik ga achter de piano zitten. Hoe het op de gitaar klinkt weet ik wel. Ik sluit mijn ogen en speel. 'Wat vind jij mooier gitaar of piano?' Ik wacht mijn antwoord af. 'Gitaar. Dan blijft het kleiner en persoonlijker. Vind ik. In ieder geval bij dit liedje.' Ik knik goedkeurend. 'Ik dacht dat jij geen verstand had van muziek.' Hij bloost. Hij is nu zo cute. 'Ik kan wel mijn mening geven.' 'Dan heb je een muzikale mening.'
Ik ga rustig verder. Ondertussen praten we erg veel. We weten nu al veel meer over elkaar. Maar het gaat wel vooral over muziek. Daar ben ik mee bezig. Ik voeg na lang twijfelen alleen drums en nog een extra gitaar toe. Het klinkt fantastisch. 'Ik zou er nog een knip indoen.' Zegt Levy random. Ik probeer het even. 'Je hebt gelijk. Veel beter.'
Ik zing het nummer even in. Dan kan ik horen of er nog ergens een tweede stem bij moet. Na de bridge bij het refrein is het wel mooi. Ik zing het in. 'Levy het is voor nu af. Wil je luisteren?!' Hij grinnikt. 'Tuurlijk.' 'Wacht ik haal Justin ook.' En weg ben ik. Even later ben ik terug met Justin. 'Jullie moet luisteren en je mening geven.' Ik zet het nummer aan.
Als het is afgelopen zit ik toch aardig in de zenuwen. 'Pip, ik zou er niks aan veranderen. Zo uitbrengen absoluut. Mooi verhaal en goede stem. Maar ook de muziek is geniaal. Heel puur.' Ik glunder. Wat? Je krijgt nog steeds ene mega compliment van dé Justin Bieber over je muziek. 'Ja, hij heeft helemaal gelijk. Ik ben nu al trots.' 'Dankjulliewel.' Ik bloos een beetje. 'Wacht ik stuur hem naar Martijn.' Na een paar minuutjes is hij verstuurd. Ik bel Martijn even. Ik ben nieuwsgierig naar zijn reactie.
Even later belt hij terug. 'Pip fantastisch. We moeten dit uitbrengen. Over drie dagen ben ik terug. Zullen we het er dan over hebben?' 'Jaaaaa.' Ik ben veel te hyper. En daarnaast ga ik zo ook naar mijn eerste date ooit.
'Ga je mee?' Ik knik. We zitten op mijn kamer. Inwendig flip ik helemaal. Mijn eerste date. Ik trek mijn schoenen aan. Pak mijn rugzak en we kunnen gaan. 'Doeii Jus. Ik kom ooit een keer terug.' 'Doeii.' Krijg ik terug. 'Wil je bij mij achterop?' Er speelt een schattig lachje rond zijn lippen. 'Graag.'
JE LEEST
My Life Is A Movie (MG & JB)
FanficPov Evan Ik hoor iemand de trap oprennen. Dat zal Pip wel zijn. Ze komt binnen en kijkt me aan. Ze huilt 'Wat is er?' Ik geef haar een knuffel. 'Word rustig babe, vertel het me maar.' Ze begint nog harder te huilen. 'Ik ben geadopteerd.' Zegt ze...