27

178 3 5
                                    

POV Pip

'Een aankomende ster; Pip!' Eindelijk gaan we het over mij hebben. Ik ben stikzenuwachtig. Dit is live op tv. Trouwens niet op de verwaande manier, maar uit een brok zenuwen. 'Hoi.' Zeg ik. 'Eerst hoe gaat het?' Vraagt Humberto. 'Goed, beetje zenuwachtig, maar voor de rest gaat alles prima.' Iedereen moet lachen. Top, kan ik ook afstrepen op mijn not to do lijstje.  'Waarom bedacht je om een liedje te schrijven?' Okay, we gaan dus meteen beginnen. 'Er was wat gebeurt, toen werd ik boos en schreef een liedje om mijn gevoelens te uiten.' 'Wil je nog wat zeggen over wat er gebeurt is?' Ik kijk even bedenkelijk. 'Nee, liever niet.' Hij knikt. 'Dat is goed.'

'Je bent dus het zusje van Martin, Martijn dus. Hoe is dat nou?' Ik kijk hem niet begrijpend aan. 'Ehm, niet anders denk ik. Ik heb natuurlijk nooit een broer ofzoiets gehad. Voor mij was de persoon in het pleeggezin ook goed geweest. Toen kwam alleen mijn echte broer, dat is dan toch fijner.' 'Dat is waar, je zat toch in een weeshuis?' Ik knik. 'Ik heb ontzettend lang in een weeshuis gezeten. Met één vriend, vlak voor mijn verjaardag werd ik geadopteerd. Dat was allemaal leuk , toen ik er eenmaal aan was gewend. Ik ging met mijn toen broer naar een concert van Martijn en zo zijn we in contact gekomen.' Voor mijn gevoel kijkt iedereen me aan. Helaas is dat ook het geval.

'Martijn, hoe is dat nou. Ineens een zusje hebben en die ook meteen muziek gaat maken?' Sinds wanneer zit Martijn hier? Laat maar, al de hele tijd. 'Gek, nou heb ik altijd al een zusje willen hebben zoals zij. Louis vindt haar ook leuk, dan moet ze wel te gek zijn.' Wat heeft Louis hier mee te maken? 'Dat ze ook zingt support ik alleen maar, het was een soort van mijn verantwoordelijkheid dat het wordt uitgebracht. Ik ben ook heel trots. Alles is precies geworden zoals zij het wil en I like It.' Humberto kijkt me lief aan. 'Wees maar blij met zo'n broer.' Ik knik keihard. 'Dat ben ik ook.

'Vanavond om twaalf uur komt haar liedje uit, wij hebben het voorrecht gegeven voor een korte preview van het liedje én de clip.' Er staat een schaapachtig glimlachje rond mijn lippen. De clip start op alle het eerste refrein. Het is overal in de zaal te zien op de tv schermen. Hoewel ik hem al vaak heb gezien, sta ik nog steeds voor de volle honderd procent achter mijn clip.

Als de preview voorbij is, is het eerst even stil. Dan begint iedereen heel erg hard te klappen. Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen. Mijn wangen zijn maar een heel klein beetje tomaatrood. Na een tijdje zijn de meeste mensen wel uitgeklapt. 'Pip, dat is echt heel goed!' Brengt Humberto uit. Meteen knikt de hele zaal instemmend. 'Dit noem ik nou top.' Zegt lil kleine. Ik glimlach maar een beetje. 'Bedankt.'

Na nog een paar vragen gaan we weet verder met het volgende item. Geboeid luister ik naar alle verhalen. Het gaat onder andere nog even over Martijns track met Troye. Ik heb hem trouwens pas ontmoet. Hij is echt gruwelijk. Nee, stop maar weer. Hij is gewoon top. Bijna de hele aflevering en een boel vragen verder komt Humberto nog even bij mij terug. 'Pip zou je wat voor ons willen zingen?' Niet op voorbereid, maar is prima. 'Ja, leuk.'  'Ik heb dus begrepen dat je fan bent van Shawn Mendes.' Ik knik. 'Zou je van hem een liedje willen zingen?' 'Natuurlijk, als je een gitaar hebt.' Natuurlijk komt er weer iemand met een gitaar aanlopen.

Rustig adem ik in. Ik loop naar de microfoon toe. Check even of de gitaar zuiver is en wil beginnen. Sorry, stom foutje. Even de band inlichten welk nummer ik ga spelen. 'Ik speel Life of the Party. Gewoon alles zoals het officieel in de audio gaat.' De band knikt terug. Ik neem mijn positie weer in en zet de eerste maten in. Rustig valt de band in. Het klinkt wel gaaf.

Zingen voelt gewoon fantastisch. En weet je wat het beter maakt? Als mensen er van genieten. Na een korte blik zie ik dat de mensen dat ook doen. Ik focus me weer compleet op het zingen. Natuurlijk zit ik weer in mijn eigen bubbel. Het refrein komt, de drummer knalt hem er lekker in. I like it.

My Life Is A Movie (MG & JB)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu