"Çekilin yoldan!"
"Çıkın!"
"Müsaade edin!"Dedektif, hızından ödünç vermeden, kaldırım taşlarının üzerindeki insanların aralarından geçmeye çalışıyordu. Özellikle yolunun üstünde duran veya yavaş adımlarla ilerleyen insanlara nefret ile bakıyordu.
Bir an önce Lois'in evine gitmesi gerekiyordu çünkü bilmeceyi bulmuştu. Bunun için tam 45 dakika boyunca, genç kızın oturduğu sandalyede kendi zihin sarayını gezmişti.
Zihin sarayı, fiziksel bir şey değildir. Özellikle son dönemlerde ünlü filozof ve düşünürlerin kullandığı bir tekniktir. Amaçlanan şey; hiçbir bilgiyi unutmamaktır. Bunun için kendi zihninizde bir saray yaratırsınız. Bu ev de olabilir... Evinizin her bir çekmecesinde ne olduğunu bilirsiniz. Dolabı açtığınızda karşınıza soğuk içecekler çıkacağını bildiğiniz gibi... Bu sarayda da, her nesneyi bir bilgi olarak varsaymanız gerekmektedir. Dolap bir kategori, içecekler ise bilgilerdir.
Bu tekniği yapmayı başarabilenler, bir süre sonra kendi saraylarının içinde adeta gezerler. Tıpkı Bay Case'in yaptığı gibi... Bilmeceyi çözmesi için koca bir sarayda gezmek, hatta kaybolmak...
Case, adımlarını atmaya devam ederken bulduğu şeyleri aklına kazımak için, cevapları iç sesi ile tekrar ediyordu.
"Pekâlâ... Lois 'en gerçek kabusu' çıplak gözleri ile görmüştü. Gözlerinin önündeki iskeletler, muhtemelen kaçırıldığı terk edilmiş hastanenin eski hastalarıydı. 'Girecek aslanın ağzına...' Aslan, ürkütücü bir hayvandır. Vahşidir ve insanı şaşırtır. Aslanın ağzına kim girer? Gösteriş yapan insanlar. Aslanın ağzına girecek kadar gösterişli... Sirk! Anca bir sirkte böyle bir şey olur. En yakın sirk Manhattan'da bulunmakta. O bölge ile Willard Akıl Hastanesi arasındaki en uygun ulaşım aracı ise tren! Demek ki Lois, bir sirkte tutuluyor veya zorla seyircilere oyuncak ediliyor. Belki de bir akıl hastanesinde kalması, onda etki yaratmıştır? Umarım bu olmaz."
Case, Lois'in evine vardığında, kanepede oturan Harold'un ve Michelle'in donuk bakışlarına maruz kaldı. Cam kenarındaki Rose ise, ellerini başına koyarak içinden isyan ediyordu.
İçerideki atmosferden birkaç çıkarım yapan dedektif, pek fazla hareketli olmamaya karar verdi. Yavaş adımlarla Michelle'in yanına gitti. Önündeki masada duran bir başka fotoğraf makinesine baktı. Eline aldı ve içinde olan tek fotoğrafı açtı. Fotoğrafta, kırmızı şeritler çekilmiş beyaz duvara yaslanan, dizlerini kendisine çekmesiyle korkusunu en açık şekilde gösteren Lois vardı.
Dedektifin tahmini doğruydu. Genç kızın giyimi, yanında duran halkalar, duvar ve zeminin deseni bir sirki anlatıyordu.
Fötr şapkalı adam Michelle'in yanına çöktü. Kısık ve kendinden emin bir sesle "Size söz verdim ve bunu tutacağım. Bunu tutacağım," dedi. Ayağa kalktığında Rose ile göz göze geldi. Harold ise onları izliyordu. Case, "Benimle gelin," diyerek iki gence doğru ellerini doğrulttu. Arkasını dönüp evden dışarı çıktığında, onu takip ediyorlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MR. CASE
Misterio / SuspensoYaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden harap olan Antony Case, başkalarının da bu acıyı yaşamaması için dedektiflik yapmaktadır. New York'ta polisin farkına varamadığı kirli işlerin peşine düşen Çoklu Kişilik Bozukluğu hastası olan Case'in maceral...