Hoofdstuk 1
Ik bleef zoeken naar het nummer. “Ze hadden toch afgesproken dat hij hier in het meisjes toilet nummer 5 ging zijn? Niet?” dacht Janne.
Janne bleef zoeken naar de telefoon nummer die op één van de bakstenen in het meisjes toilet gekerfd zou zijn.
Janne hoorde dat de bel ging. “Fack” zei ze misschien iets te luid. Ze ging elk baksteentje af, want als ze dat nummer niet snel heeft heeft ze problemen met Thomas maar ook met de leerkrachten omdat ze WEERAL niet op tijd ging zijn in de les.
Plotseling zag ze helemaal vanonder in het hoekje een nummer gekerfd staan. Ze pakte haar gsm en tikte het nummer in maar net toen ze wou gaan bellen werd er op de deur geklopt. Wat? Dacht Janne. Wie klopt er nu op wc nummer 5 iedereen weet dat deze wc niet werkt behalve stomme kleine dikke eerstejaars!
Janne hield haar adem in en verstijfde helemaal. Ze hoorde een paar meisjes giechelen en hakken die voorbij wandelden.
Nu wist ze wie het waren, Ann, Sky en Jolien. Janne zuchtte diep, alsof ze de stress helemaal weg blies.
“Komt er nou wat van? We moesten je komen halen van Lena. Ze was ongerust dat je het aan het verknoeien was.” Zei Jolien.
“Jaja, ik wou net bellen, maar toen jaagden jullie me de stuipen op het lijf!”.
Hat was stil.
Janne drukt het nummer in en belt naar het nummer:
-“Hallo en?” Luide een zware stem.
* “ Smitsendreef 15, kapellen 2950” fluisterde Janne.
- “ok”
* “ Enn? Vertel me waar het papiertje is!”
- “Kalm hé, of ik zorg ervoor dat je dat nooit te weten zal komen ja!”
* “Ok sorry, kom op! Ik heb nu eigenlijk les hé!”
- “ Ok ok … dus onthoud wat ik nu zeg. Eerst ga je naar de deur naast de automaat, je ziet daar onder de automaat een sleutel en met die sleutel open je de deur. Als de deur open is ga je met een trap naar beneden en daar staan heel veel dozen. Je zoekt naar doos 84 en in die doos ligt het papiertje.”
* “Wat?! Dat gaat me eeuwig duren voor ik dat papiertje heb gevonden!”
- “Ja, dat kan mij niets schelen!”
De man legde af.
Janne wist niet wie het was, en waarom ze dit allemaal deed vond ze ook maar vaag. Uiteindelijk was het gewoon om goede punten te hebben. Meer niet ….
Ann, Jolien en Sky wandelden naar de les koken terwijl Janne zo snel als ze kon naar de automaat liep. Ze keek onder de automaat en vond de sleutel. Ze stak hem in het sleutelgat en de deur ging open. Het was daar donker en het stonk naar zweet en stof, de lucht was verstikkend maar als ze dit niet deed kreeg ze problemen met iedereen. Ze zag al snel dozen staan maar het begon vanaf doos 15! Dat ging nog eeuwig duren voor dat ze doos 84 had gevonden, of was het 85? Janne begon te zoeken en vond doos 84 en 85, ze waren helemaal dicht geplakt met Duck tape. Maar ze had geluk, ze vond op het bureau een vork liggen en prikte gaten in de doos. Nu maar hopen dat er niets kostbaars in die doos zat. Maar dat papiertje is ook kostbaar, meer dan kostbaar als ze dat niet op tijd had, dan liep het misschien niet goed af voor haar…