Hoofdstuk 3
Ann zat in de les. Ze was totaal niet aan het volgen , ze was er nog altijd niet goed van van het telefoongesprek van gisteren. Daan heeft haar alles vertelt , natuurlijk was er ook niet veel te vertellen maar die paar woorden bleven door haar hoofd rond spoken. Daan heeft iedereen de nummer gegeven. Aan Jelle , Luca , Jordy , Thomas , haarzelf , Sky , Janne , Luna , Danté , ….Behalve aan Lena en Mirte. Nadat Janne de opdracht had voltooid was zij naar huis gegaan. Ze voelde haar niet goed. Misschien is er iets gebeurd?!
Ann zat vol met vragen… Het kon ook Mirte zijn want zij is al een paar dagen ziek. Maar het kon ook iemand helemaal anders zijn.
“Ann wat is het antwoord op vraag 5?” zei Mevrouw streng. “Eeuhm …. Ik heb geen vraag 5 , alleen 4a en 4b. Is dat wat u bedoelt?”
“Ann ik vroeg het antwoord op vraag 5?!”
“Er is geen vraag 5!”
De leerkracht kwam op me af en bekeek men schrift. “Laat me eens kijken! Ow ja …. Wel dat is een foutje van de firma hé!” Zei ze nog altijd streng. Serieus?! Ze heeft onze werkboek zelf gemaakt en elke keer als er een foutje in onze werkboek staat zegt ze dat het een foutje van de firma is. Ann was nu ook niet dom ea!
Maar dat maakt nu niet uit. Wat nu uit maakt is wie opnam en waarom het nummer op het kluisje van Daan was gekerfd.
Het was pauze en Ann ging al snel naar haar vriendinnen en begon de situatie uit te leggen. “Het zal zeker iemand van school moeten zijn” zei Sky. “Ja dat is! Ik bedoel , dat klinkt toch logisch. Wie zou anders speciaal helemaal naar onze school, Maretus, komen om dat op het kluisje te kerven. Ik vermoed een leerling!” Zei Jolien.
Iedereen zat mee te praten en hun plan was om te bellen naar het nummer en met de technologie snufjes van Lara een adres te kunnen vinden. Iedereen was zeker van het plan maar Janne heeft nog geen woord gezegd. “Janne? Is alles wel ok??” Vroeg Ann. “Ja hoor …” en Janne liep weg.
“ Janne doet de laatste tijd heel raar , zou er misschien iets aan de hand zijn??” Vroeg Sky.
“Ik vermoed van wel, we konden het aan Lena vragen om met haar te gaan praten, maar zei is ziek.” Zei Ann.
De bel ging en iedereen ging in hun rij staan. Ann en haar klas hadden Frans. Stomste vak ooit! “We hebben studie!!” Riep Warre zoals altijd veel te overdreven blij.
Super! Dacht Ann. Iedereen ging naar de refter en ging aan een tafel zitten. Ann probeerde zo ver mogelijk vanachter te gaan zitten. Samen met Danté ging ze aan een tafel zitten. De meisjes waren aan het giechelen en zot aan het doen totdat Ann een propje tegen haar hoofd kreeg. “Wat is dat? Kom doe het open!” Zei Danté nieuwsgierig. Ze opende het briefje en Ann las:
Na school aan de broodjeszaak
Ann kreeg de rillingen en keek bezorgd naar Danté.