Hoofdstuk 2
“Eindelijk, dat duurde lang” zei Daan knorrig.
“Sorry, jullie jongens maken het ook heel moeilijk voor ons hoor! En de volgende keer doe ik niet het gevaarlijke werk hoor! Zoek maar iemand anders die dat wil doen! Ik was al bijna betrapt door een leerkracht ea!”
“ Amai, ben je bang?! Ach, de volgende keer moet Jolien het doen. Goed?”
“ Mij best.” Zei Janne.
De bel ging en Janne en de andere meisjes gingen naar het ICT lokaal. Ze gingen met zen alle naar een computer maar bij computer 21 moest Janne deze keer gaan zitten. Want naast haar zit dan Daan en omdat zei vandaag het gevaarlijk werk heeft gedaan moest zei het papiertje subtiel afgeven aan Daan.
Daan kwam naast haar zitten en deed al snel teken dat ze het papiertje moest afgeven. Janne gaf het af en Daan opende het papiertje: 2956. Stond er geschreven op het papier. Ze vroeg wat er op het papiertje stond. “ 4 cijfers slimme trut” zei Daan sarcastisch. “ Hey, kalm ea, maar neen komt op, wat staat er op? Voor wat is het?” Vroeg Janne nieuwsgierig.
“ Dat mag je niet weten.”
“ Ik heb al het werk gedaan ik mag dan toch wel weten voor wat het is zeker!”
“ Shht, niet zo luid! Straks merkt de leerkracht het. En neen je mag het niet weten, dus stop met zagen ja!” Zei Daan snel en gemeen.
Daan keek snel opzij en opende een programma. Hij zag dat Janne nieuwsgierig meekeek en hij gaf haar een gemene blik.
Het programma was helemaal zwart en er was maar 1 wit balkje in het midden van het scherm. Het zag er eigenlijk wel eng uit maar voor jongens maakt dat toch niet uit. Hij tikte de code in en al snel verschenen alle punten van het 2de middelbaar. Hij zocht zijn klas ( 2C2 ) en vulde de nummers in van elke leerling. C’s, D’s, E’s, … werden al snel een A en een B. Hij slaagde de gegevens op en klikte het programma weg. Hij stak het papiertje in zijn zak en volgde verder de les.
De les was gedaan en iedereen pakte zijn boeltje en ging naar de refter. Iedereen zat aan 1 tafel, gezellig met zen alle aan 1 tafel. Iedereen was bezig over Luna. Volgens hen heeft Luna geslapen met Jelle. Maar niet zomaar geslapen, echt GESLAPEN! Wie dit niet zou begrijpen is gewoon te jong.
Daan vroeg aan Luca of het waar was en hij zei dat hij het zelf ook niet wist.
Daan zag zijn maat kussen met Luna. En zijn maat is dus Jelle. Ok dat had hij niet verwacht, maar ach, wat maakt het uit.
Na 2 uur Po ging de bel. School was gedaan en Daan liep naar zijn kluisje en zag dat er een nummer gekerfd was op zijn kluisje. Hij schreef het op en ging samen met Jelle en Luca naar de bushalte.
“Wat heb je daar vast?” Vroeg Luca.
“Wat bedoel je?”
“Dat papiertje, kom op vertel!”
“Ow, wel er stond een nummer op men kluisje en ik heb het gewoon even opgeschreven. Ik wil het nummer wel bellen maar men gsm is plat.”
“Mijn gsm niet. We bellen wel met mijn gsm.” Onderbreekte Jelle het gesprek.
“Ok, +324 0809 546” zei Daan.
De telefoon ging af en er klonk een kille piepende stem:
“….Help…”.