Bab 1

428 10 0
                                    

Asyiqin:Ayahh!!! Adik pergi dulu ye dah lambat dh ni.

Kata asyiqin meminta diri untuk ke kolej sambil memakai kasut.

E.Razali:Hmm yelah bawa kereta elok2 jgn bawak laju2 belajar rajin2 yee.

Pesan Encik Razali kepada anak bongsunya itu.

Asyiqin:Okey lah, adik gerak dulu ye. Assalamualaikum.

E.Razali:Waalaikumusalam.

Balas Encik Razali sambil tersenyum melihat anaknya itu.

Seketika itu di rumah Datok Jalal:

Aiman:Mama, hari ni man balik lambat sikit kut? Sebab kawan ajak lepak. So..mama tak yah masak untuk man lah malam ni.

P.Rohana: Ouh okey lah.. mama tk kisah asalkan man balik rumah...jangan tak balik pulak.

Pesan Puan Rohana kepada anak tunggalnya itu

Aiman:Aiman gerak dulu lah lewat sangat dah ni. Assalamualaikum.

Puan Rohana:Waalaikumsalam

Dalam beberapa jam:

Asyiqin: Ishh mana parking kosong ni. Tak kan tiada langsung?

Setelah selesai meletakkan kereta, asyiqin bergegas ke dewan kuliahnya kerana kuliah nya akan bermula dalam beberapa minit saja lagi.

Asyiqin:Alamak habislah aku kene sembur kaw-kaw punya.Aduhai kenapa lah malang sangat nasib aku hari ni.

Seketika itu di tempat kerja Aiman,

P.a aiman : Ehh bos. Kenapa bos datang lewat sangat. Hari ni bos ada meeting dengan Datok Hassan lah. Takkan bis lupa kut?

Aiman: Saya lupa nk kunci jam lah. Ok mana Datok Hassan tu?

P.a Aiman : Ouh diorang dah tunggu lama dah tau..tu ha dalam bilik meeting.

Aiman: Ok

Aiman memohon maaf kepada Datok Hassan atas kelewatan nya. Mereka semua meneruskan perjumpaan itu manakala Asyiqin pula seperti yang dianggapnya  telah dimarah oleh pensyarahnya atas kelewatan nya selama tiga hari berturut- turut. Ish3...susahnya syiqin ni nk bangun awal harapkan anak dara je😂

#Syiqin
#Aiman
#Assalamualaikum cinta
#votekalausuka
#sorrykalautkbestnibarupermulaan

Assalamualaikum CintaWhere stories live. Discover now