Bab 7

133 4 0
                                    

Rania:'Bila majlis ni nak habis? Lambat lah aku nak enjoy kt atas tu ...'

Alif: Rania kau kenapa ni dik? Kau nampak aiman tak?

Rania: Aku tak apa2. Ntah mana lah aku tau.

Alif: Aku tanya elok2 kau balas kasar2 ni yang aku malas nk ambil berat pasal kau.

Rania: Kalau dah malas kenapa kau ambil berat juga pasal aku?

Alif: Sukahati kau lah.

Alif masuk ke dalam rumah tanpa menghiraukan adik nya itu. Dia ingin memastikan tiada siapa yang berada berdekatan bilik dimana asyiqin berada. Apabila dia menyelak pintu bilik tersebut alangkah yerkejutnya dia apabila mendapati Aiman juga turut berada di dalam bilik tersebut. Dengan perasaan marah yang membara alif menarik aiman supaya di terduduk lalu menumbuk aiman. Dan masa itu lah aiman tersedar dari pengsannya.

Aiman: Kau pahal tiba2 tumbuk aku?!

Alif: Kau tanya kenapa? Ni kau tengok ni apa yang kau dah buat.

Alangkah terkejutnya aiman apabila asyiqin tertidur di sebelahnya dan yang paling mengejut kan dia terlihat ada cecair kekuningan di atas cadar tilam tersebut.

Aiman: Sumpah! Aku tk sentuh dia. Aku mabuk tadi aku tak tau aoa jadi.

Alif : Kau ingat aku bodoh  ke hah. Kalau kau tak sentuh dia ni apa?

Asyiqin terbangun dari lenanya akibat suara alif dam aiman yang bertengkar.

Asyiqin: Ape bising2 ni?

Apabila syiqin membuka matanya. Gadis itu hampir ternganga apabila melihat aiman yang ada disebelahnya . Yang paling membuatkan dia terkejut dan sedih, dia terlihat cecair kekuningan di atas katil.

Asyiqin: Tak2....jangan cakap....yang..

Aiman dan alif hanya menganguk. Aiman pergi dari katil tersebut lalu mengambil bajunya di atas lantai lalu memakainya.

Alif: Aiman. Aku nak kau bertanggungjawab atas semua ni....

Aiman: Kau nak aku kahwin ngan budak ni ke?! Dia muda lagi lah!

Alif: Aku tak kisah muda ke tak tapi kalau dia pregnant sapa nak tanggung.

Aiman hanya terdiam. Aiman mengambil keputusan untuk menelefon ibubapanya. Selepas selesai berbincang dengan ibubapanya di telefon aiman meminta telefon asyiqin untuk menelefon Encik Razali. Tetapi tindakkannya terhenti apabila melihat asyiqin yang sedang menangis. Dia tidak kesampaian untuk berkata2 dengan asyiqin sekarang ini dia mengambil keputusan untuk mengambil sendiri telefin bimbit asyiqin lalu mengambil nombor telefon asyiqin dan ayahnya. Dia juga memasukkan nombor telefonnya di dalam telefon asyiqin. Asyiqin hanya melihat kelakuan aiman itu.

Aiman: Ni saya masukkan number saya dalam phone awk supaya kalau ade apa2 awk terus call saya.

Asyiqin hanya mengangguk. Alif hanya merengus kasar. Beberapa jam kemudian Encik Razali, Datok Jalal dan Datin Rohana sampai ke rumah Rose. Pada masa itu majlis sudah lengang hanya tinggal Alya, athirah rania, dan rose sahaja.

Datok Jalal: Assalamualaikum aiman ade?

Rose: Waalaikumsalam..ehh..ad...

Tanpa sempat rose menghabiskan ayatnya Alif menyampuk.

Alif: Ade kat atas tu dengan syiqin.

Datok: Terima kasih alif...

Encik Razali hanya mengikut sahaja Datok Jalal dan Datin Rohana yang juga turut mengikut alif ke tingkat atas. Langkah terkejutnya mereka melihat asyiqin yang sedang menangis.

Assalamualaikum CintaWhere stories live. Discover now