Pada waktu malam, aiman sedang menonton siaran langsung bola sepak di televisyen di ruang tamu manakala asyiqin pula sedang mengulang kaji untuk peperiksaan akhirnya itu.
Aiman:' mana pulak bini aku pergi ni tak turun- turun pun. Hmm apa kata aku sakat dia.' ( Tersenyum nakal)
Aiman naik ke tingkat atas untuk pergi ke biliknya. Aiman membuka pintu dengan perlahan dan kelihatan asyiqin yg sedang ralit belajar. Aiman tersenyum lalu masuk ke dalam bilik itu dengan perlahan dan menutup pintu dengan perlahan supaya gadis itu tidak sedar akan kemunculannya. Perlahan-lahan dia melangkah sampai sahaja di belakang gadis itu dia terus mensergah gadis itu.
Aiman: Bahhh!!!
Asyiqin: Opocot laki aku pakai pampers.
Asyiqin menoleh ke belakan dan kelihatan aiman yg sedang tercengang apabila dia melatah sedari tadi.
Aiman: Awak kata saya pakai pampers?
Asyiqin: Hahahhaa saya melatah lah bukan betul pon kan.
Aiman: Masalahnya awak kata saya pakai pampers awak ingat saya baby ke?
Asyiqin : memang pun yelah perangai awak macam budak2
Aiman dan asyiqin yang dari tadi menahan ketawa hampirnya ketawa juga.
Aiman: Awak jom tido.
Asyiqin: Hah? Hmm bukan awak nk layan bola ke?
Aiman: Nanok sekarang saya nk tengok awak jer.
Asyiqin sudah gelabah otaknya ligat memikirkan alasan untuk mengelak daripada di makan oleh buaya.
Asyiqin: Hmm hah! Saya nk study lah minggu depat exam.
Aiman: Alahh lambat lagi jom lah layan saya dulu ( nada manja)
Asyiqin: Tapi.....
Belum sempat ayat itu dihabiskan aiman dengan kuatnya menarik gadis itu supaya rapat dengannya.
Aiman: Tapi apa? Jangan saya kiss kat nanti.
Hati asyiqin sudah berdebar, tangannya sudah berpeluh serta mukanya kelihatan pucat apabila melihat pandangan mengoda dari aiman. Dan pada masa itu lah dia berasa takut diapa - apakan.
Aiman: Aik? Diam je takut ke? ( tersengih nakal)
Asyiqin: ' Alamak mati lah aku.'
Aiman melihat gelagat gadis itu dengan lucunya tapi ditahan ketawanya . Aiman melepas kan pelukkannya dan mengenyit kan mata pada gadis itu dan terus keluar dari bilik itu. Asyiqin terduduk di atas katil dan mengeluh kelegaan.Asyiqin: Fuhhh selamat. ( lap peluh dan berbaring)
Asyiqin cuba untuk menenangkan jantungnya yg berombak dengan laju itu. Lantas dia bangun dan mengemas semua buku2 di atas meja belajarnya dan mengambil keputusan untuk tidur awal. Aiman yg sedang menonton televisyen itu sedang cara untuk menyakat gadis yg sedang berada di tingkat atas itu dan satu idea terpahat di fikirannya.
Aiman: Golllllll!!!!!!! ( menjerit sekuat hati)
Asyiqin yang baru sahaja terlelap itu terus membuka matanya.
Asyiqin: ish mamat nih tau lah gol tak payah lah nk jerit bagai . Macam kene tsunami jer ish.( Nada geram)
Asyiqin turun ke ruang tamu dengan geram nya menegur suaminya itu.
Asyiqin: Awak boleh tak diam sikit. Saya nak tido pun tak senang.
Aiman: Boleh tapi dengan syarat.
Asyiqin: Apa? ( mengangkat kening)
Aiman: Kiss dulu.
Asyiqin: Eeee tak hingin.
Aiman: Okay fine. Nanti saya buat bising lagi.
Asyiqin dengan terpaksa nya memeluk kaki suaminya itu dan merayu dengan rela hati.
Asyiqin: Tolonglah awak saya ngantuk ni wak... tolonglah(mengoyang- goyangkan kaki lelaki itu.
Aiman: Ishh awak nih yelah2 saya gurau je lah geli lah kaki saya awak pengang.
Asyiqin: Okay thank you wak. Good night.
Asyiqin terus naik ke tingkat atas dan terus masuk ke bilik nya untuk tido.
Aiman: Hai... bla macam tu je.
Sementara itu di rumah rose.
Alif: Apa yang aku buat ni? Mana boleh aku rampas syiqin macam tu je diakan dh jadi bini orang...ehh tak boleh ni... tapi aku jugak yg salah. Nak kene mengaku jugak ke? Aduh serabut kepala aku.
Rania: Wehh kau okey ke tak cakap sorang2 macam orang gila.
Alif: Hah? Emm tak de ape lah aku nk tanya sikit.
Rania: Apa?
Alif: Kau sayang kat aiman lagi ke?
Rania: Ofc lah sayang tapi minah sengal tu dah curi dia daripada aku bengang je rasa tau tak.
Alif: Aku nk kau goda aiman.
Rania : Kau biar betul.
Alif: Yes betullah aku nk bagi syiqin rasa apa yang aku rasa bila orang kita sayang di curi orang.
Rania: Bukan kau suka kat dia ke?
Alif: Aku rasa sia2 je sebab dia bukan sayang aku pun. Aku nak perempuan tu sengsara.
Rania: ( tersenyum nakal) Hah.... bagus jugak idea kau nih. Ok lah aku masuk tidur dulu esok aku mula plan.
Alif: Cam ni lah adik aku.
Alif dan rania ketawa bersama2 dan mereka tidak sedar yg adik mereka rose mendengar dan merakam perbualan mereka.
Rose: Aku tak boleh biarkan kak rania dengan abang alif hancur kan hidup Abang aiman dan syiqin. Syiqin tu kawan aku. Apakata aku sabotaj plan diorang. Hmm tapi macam mana?
Bersambung....
#asyiqin
#aiman
#assalamualaikumcinta
#sorrykalaubosan
#voteorcoment
YOU ARE READING
Assalamualaikum Cinta
RomanceNurul Asyiqin Bt Razali. Seorang gadis yg menjadi kegilaan ramai pelajar lelaki di universiti.Dalam umur yg begitu muda, dia terpaksa berkahwin dengan Mohamad Aiman bin Datok Jalal yg tua 6 thun dri nya. Dapatkah Syiqin dan Aiman belajar untuk salin...