Sampai sahaja di hotel. Asyiqin terus keluar dari kereta tanpa menghiraukan Aiman.
Aiman:Oii!! Beg ni sape nk angkat. Melulu je ingat saya ni kuli ke.
Asyiqin: Alamak....lupa pulak hihi... sorry.
Aiman: Sorry2 naik lori lah.
Asyiqin:Aih marah ke?(nada berbisik)
Aiman dan Asyiqin meletakkan beg di kerusi berdekatan dengan kaunter pendaftaran. Asyiqin hanya duduk di kerusi tersebut sambil memerhatikan suaminya yg sedang mendaftar di kaunter tersebut.
Asyiqin:'Mamat ni lambat betul lah daftar nk masuk bilik hotel je.. bukan buat bilik adoiii aku dah lapar ni'
Aiman: Dah jom.
Asyiqin: jom? Pergi mana?
Aiman: Masuk bilik lahhhh sayang oiii.... letih drive ni.
Asyiqin: Masuk bilik? (Hati sudah berdebar kerana gerun dengan ayat tersebut.)' Memang lah aku nk masuk bilik...tapi aku takut nk berdua-duaan dengan dia. Dia ni dh lah pelik. Kejap garang kejap baik.'
Aiman:Kenapa takut ke?( tersenyum nakal.
Aimam terus mengangkat beg pakaiannya lalu terus menarik tangan asyiqin yg dari tadi memerhatikan nya dengan muka tercengang. Asyiqin melihat tangan nya yg digengam erat oleh lelaki tersebut.
Asyiqin'Biar betul mamat ni pegang tangan aku? Macam mimpi jer.'
Aiman: Okay ni bilik kita?
Asyiqin: Kita? Kenapa tk sewa dua bilik?
Aiman: Jangan nk mengada boleh tak. Masuk jelah.
Asyiqin masuk kedalam bilik tersebut. Dia terlihat katil yg dihiaskan dengan kelopak bunga mawar yg membentuk hati dia atas katil. Tetapi gadis itu lebih tertarik dengan jendela yg berdekatan katil itu. Gadis muda itu terus berlari anak ke arah jendela tersebut lalu membuka. Asyiqin masih lagi tidak sedar yg Aiman dari tadi lagi memerhatikan nya. Aiman terus mendekati Asyiqin lalu memeluk pingang gadis itu.
Asyiqin: Ehhh ape ni lepas lah rimas lah tau tak.
Aiman: Rimas ke suka. ( Tersenyum nakal)
Aiman memengang tangan asyiqin. Sejuk sahaja tangan mulus itu seperti sedang ketakutan.
Aiman'Amboi sejuk nya tangan. Takut ke sayang hahahhah'. Jom tido penat lah. ( meletakkan dagu di atas bahu Asyiqin.)
Asyiqin:Erk eh..( cuba untuk melepas kan diri dari pelukkan.
Aiman: Ehh awak dah kenapa ni( Cuba untuk memeluk asyiqin tetapi asyiqin halang.)
Asyiqin: 'Boleh lagi dia tanya kenapa' Hmmm tak pelah bye nk mandi.
Asyiqin sedang cuba untuk mengelak dari di sakat olah aiman. Aiman yg masih lagi diluar itu hanya tergelak melihat gelagat isteri nya yg gelabah apabila dia mendekati isterinya itu.
Aiman:Kalut betul aku ni suami kau je bukan laki orang. ( Nada berbisik)
YOU ARE READING
Assalamualaikum Cinta
Roman d'amourNurul Asyiqin Bt Razali. Seorang gadis yg menjadi kegilaan ramai pelajar lelaki di universiti.Dalam umur yg begitu muda, dia terpaksa berkahwin dengan Mohamad Aiman bin Datok Jalal yg tua 6 thun dri nya. Dapatkah Syiqin dan Aiman belajar untuk salin...