Asyiqin hanya berdiri di dalam biliknya. Aiman pula berada di dalam toilet.
Asyiqin: Lamanya mamat ni dalam toilet. Mengalahkan perempuan. Sebelum dia keluar baik aku tidur dulu.
Kalau diikutkan niat mmg gadis itu mahu tidur di atas katil tetapi bila mengingatkan lelaki yang berada dalam bilik air itu membantutkan niatnya. Jadi dia mengambil keputusan untuk tidur di atas sofa yang di sudut bilik tersebut.
Asyiqin: Tak nak lah aku tidur dengan dia seram bila difikirkan.
Semasa asyiqin sudah di buai mimpi, aiman pula keluar daripada bilik air.
Aiman:Fuhh lega. Eh mana pulak bini aku tak de pun atas katil. Ouh tu atas sofa.
Aiman mendekati asyiqin yang sedang lena.
Aiman: pengumuman!! Rumah terbakar!!!!
Asyiqin: Hah terbakar!!!
Apabila menyedari aiman saja menyakatnya syiqin melihat suaminya yang tergelek terbahak2 fi sebelahnya. Syiqin dengan perasaan geram terus menampar pipi aiman yang dari tadi tergelk terus terdiam.
Asyiqin: Padan muka.
Aiman: Berani awak tampar saya....tak pa awak tunggu jelah nanti.
Asyiqin: Saya penat lah. Saya nak tidur ni.
Asyiqin terus terbaring di atas sofa. Sungguh memang dia tersangat2 letih pada waktu ini. Aiman yang dari tadi memerhatikan gadis itu telah membantutkan niatnya untuk menyakat.
Aiman: 'Patah jugak pinggang kau...nanti tak pasal2 aku kene bebel.'
Aiman mendekati asyiqin yang baru terlelap. Belum sempat asyiqin ingin memejam rapat matanya dia terasa dirinya diangkat.
Asyiqin: Turunkan sayalah!
Aiman: Okay saya turunkan.
Aiman melepaskan asyiqin dari diangkat itu dengan sekelip mata asyiqin terjatuh di atas katil. Nasib lah katil tu tebal kalau tidak mesti patah jugak tulang belakangnya.
Asyiqin: Memang lah saya kata lepas. Tapi lepas tu elok2lah. Nasib jatuh atas katil, kalau jatuh atas lantai tadi?
Aiman: Hahahah
Aiman mencubit pipi asyiqin.
Asyiqin: Dah lah gelak lepas tu cubit pulak pipi saya ni awak dah gila ke?
Aiman: Awak ni comel lah kalau marah geram saya.
Asyiqin: Bodekkk..
Aiman: Mana ada bodek.
Asyiqin: Ye awak bodek. Dah lah saya nak tidur.
Asyiqin membaringkan tubuhnya di atas katil. Aiman yang dari tadi memerhati kan nya bergerak ke meja 'study' untuk menyiapkan tugasanya. Apabila menjelang pukul 12 tengah malam. Asyiqin sudah pun terlena. Aiman melihat jam lalu menutup segala fail2 yang ada di atas meja itu. Dia menyusun kertas2 kerja di atas meja itu lalu bangun mendekati asyiqin yang berada di atas katil dia menutup lampu bilik itu lalu membaringkan tubuhnya di sebelah gadis muda itu. Dia mengiring ke arah gadis itu dan terus menyelak rambut gadis itu yang sudah menutupi dahi. Aiman terlena di sebelah asyiqin hinggan ke esok pagi.
Aiman: Asyiqin Razali.....bangunn....subuh dah ni...nanti terlepas pulakk.
Aiman yang masih memakai tuala mandi itu mengejut asyiqin dengan memercikkan air mandinya ke arah asyiqin. Tapi itu tidak berhasil. Gadis itu tidur mati.
Aiman: Ouh tak nak bangun.
Aiman menarik selimut asyiqin tetapi gadis itu menarik semula selimut tersebut. Aiman yang melihat gadis itu menarik selimut berkata:
Aiman: Ouh ada hati nak tarik selimut lagi....
Aiman lagi sekali menarik selimut itu. Tetapi pada kali ini selimut itu. Di tarik ke lantai supaya asyiqin tidak boleh menarik selimut itu lagi.
Asyiqin: Awak ni kacau lah....
Aiman: Bangun pun saya ingat tadi awak nak kene kiss baru bangun.
Asyiqin: Dah la saya nak pergi mandi.
Aiman: Mandi tu jangan lama2 awak nak saya jadi imam cepat sikit!
Aiman menjerit kerana asyiqin telah pun masuk ke dalam bilik air.
Asyiqin: Yelah bos...saya bukan macam awak mandi pukul 10 pagi tapi keluar pukul 10 malam esok.
Aiman: 'Amboi...kutuk aku nampak. Sekurang2nya aku bangun awal macam kau.'
Selepas selesai solat subuh. mereka berdua turun ke dapur untuk sarapan.
Datin Rohana: Hari ni aiman kerja kan? Kenapa tak siap lagi?
Aiman: Nanti pukul 10 nanti ma..hari ni Client datang je esok barulah ada meeting.
Datok Jalal: Layan client tu elok2 ayah ada meeting ni ayah gerak dulu.
Asyiqin hanya mendengar perbualan anak- beranak itu tanpa niat ingin menyampuk.Tiba2 aiman mendapat idea untuk menyakat asyiqin.
Aiman: Mama ni man balik awal pukul 11 nanti kejap je satu jam je... aiman ingat esok man nak ambil citu lah.
Datin Rohana: Habis tu meeting kan esok?
Aiman:Meeting tu boleh ditangguh. Lagipun meeting dengan pekerja je bukan dengan client.
Datin Rohana: Hmm sukahati. Tapi kenapa nak ambil cuti?
Aiman: Aiman nak bawak Asyiqin pergi jalan2 dua hari. Hari ni sampai esok. Nanti pandai2 aiman cari hotel ke homestay ke.
Asyiqin tersedak apabila mendengar namanya di sebut. Aiman terus memberi air kepada gadis itu. Asyiqin terus meneguk air itu dengan laju.
Aiman: kalut betui hang ni.
Asyiqin: Shut up.
Aiman: Dengar tak apa saya cakap tdi.
Asyiqin: Dengorr... nanti saya kemas baju.
Aiman tersenyum apabila rancangannya untuk menyelesakan asyiqin dengan berendut itu berhasil.
Aiman: 'Aku harap lepas kita balik ni kau tak gelabah dah lah waktu aku dekat dengan kau. Aku nak kau hidup selesa.'
Selepas bersarapan, Aiman terus naik ke bilik untuk menyalin pakaian untuk pergi pejabatnya.
Aiman: Ni bila saya balik saya nak awak terus siap2 baju apa semua dah ada dalam beg.
Asyiqin: Hmm yelah. Tapi kita nak pergi mana sebenarnya ni?
Aiman: Secret.
Asyiqin: Awak ni kan...saya tanya elok2 awak jawab main2.
Aiman: Betul lah. Mana ada main2 nanti awak tau jugak.
Asyiqin: Yelah.....
YOU ARE READING
Assalamualaikum Cinta
RomanceNurul Asyiqin Bt Razali. Seorang gadis yg menjadi kegilaan ramai pelajar lelaki di universiti.Dalam umur yg begitu muda, dia terpaksa berkahwin dengan Mohamad Aiman bin Datok Jalal yg tua 6 thun dri nya. Dapatkah Syiqin dan Aiman belajar untuk salin...