Bab 5

139 4 0
                                    

Pada hari yang dinantikan oleh Rose:

Rose: Bibik!! Apa ni tk cantik lah alas meja ni. Malu lah aku depan kawan2 aku nanti. Aku nak kau tukar sekarang.

Bibik: Yampun buk.. saya janji gak akn mengulanginya lagi. Minta ampun ya.

Rose hanya menganguk. Semua mesti sempurna untuk majlis itu nanti.

Seketika itu di rumah Syiqin:

Asyiqin: Assalamualaikum Thirah...wey kau cakap nak pergi....asal tk datang2 pon lagi aku tunggu kau nih...dah la kereta aku rosak lagi.

Athirah: Sabar lah aku baru otw ni. Alya ni lah lembap sangat bersiapnya pon..

Alya: Eh aku pulak yang kene.

Asyiqin: Dah lah gaduhnya tu..cepat sikit nanti lambat terlepas pulak chocolate cake tu.' Hmm aku tak de lah kisah sangat pasal kek tu aku saje nak bagi diorang cepat sikit. Diorang kan peminat tegar kek coklat hihi..'

Alya: Chocolate cake? Wehh thirah bawak lah laju sikit nanti terlepas pulk.

Athirah: Amboi kau pasal makan laju je kan.

Alya: Hihi...

Athirah: Okay lah syiqin aku off dulu lah nanti kalau kitorang dah sampai rumah kau aku call ok.

Asyiqin: Hmm okay.

Dalam masa yang sama, di rumah Aiman:

Datok Jalal: Hmm bergaya nampak nak pergi mana?

Aiman: Hihi... aiman nak pergi birthday party kawan. Malam ni mama tak payah lah nk masak tuk man eh?

Datin Rohana: Hmm yelah..

Aiman: Aiman gerak dulu lah takut jem pulak nanti.

Datok/ Datin: Elok2 bawa kereta tu..

Aiman: Yelah mama, papa.

Dalam beberapa jam. Alya dan athirah akhirnya sampai ke rumah Asyiqin.

Athirah: Assalamualaikum...wey asyiqin. Aku dah sampai ni turun lah.

Asyiqin: Waalaikumusalam hah tunggu jap aku nak sarung tudung je lagi ni.

Athirah: Hmm cepat sikit.

Mereka berdua menamatkan panggilan telefon itu. Selepas beberapa minit, Asyiqin akhirnya keluar dari rumah lalu menyarungkan kasut di kakinya.  Selepas menyarungkan kasut, syiqin bergegas ke kereta Athirah lalu masuk ke dalam kereta tersebut.

Asyiqin: Okay ready. Jom kita mulakan perjalanan kita ke rumah Rose.

Athirah: Here we go!

Alya: Yeayy!! Chocolate cake! I'm coming!

Assalamualaikum CintaWhere stories live. Discover now