- Aurora Seyfried -
De week erna loop ik alleen door school, aangezien de roosters van Lily, Marlene en Alice anders zijn dan die van mij, en ik dus nog een uur Transfiguration had, terwijl zij al klaar waren.
Iemand pakt mijn pols vast, en ik wil gillen, totdat ik zie wie er voor me staat. "Hey love," zegt Sirius, waarna ik zwakjes glimlach. "Kom, ik wil je iets laten zien."
Ik kan er niks op in brengen, want hij heeft mijn hand vast, en hij neemt me mee naar het meer vlakbij school. Ik ga naast hem zitten, tenminste, dat was mijn bedoeling. Sirius trekt me een beetje naar hem toe, waardoor ik dus op zijn schoot terecht kom.
Hij grijnst naar me, en ergens voelt dit zo verkeerd. Terwijl alles in mijn lichaam wil zeggen dat ik hem moet wegduwen, voel ik mijn hart wat sneller slaan als ik in zijn ogen kijk.
Hoewel het begint te regenen, blijven we in elkaars ogen kijken, alsof er geen tijd voorbij gaat.
"Wat motten jullie hier nog?" De stem van Hagrid wekt ons beiden, en ik schiet van Sirius' schoot af. "T regent, ga naar binnen!"
Sirius neemt me mee naar de Room of Requirement, waarna hij die in een of andere grote, open plek met een waterval laat veranderen. Hij gaat liggen, en trekt mij op zich. Ik probeer mezelf van hem af te krijgen, maar hij trekt me terug, waardoor onze hoofden maar een paar millimeter van elkaar zijn verwijderd.
En hoe krijgen mensen het voor elkaar om ons de hele tijd te storen?
De deur gaat open, en James, Peter en Remus komen er te staan, maar ik lig al naast Sirius, met mijn ogen dicht, alsof ik slaap. "Awh, hoe heb je haar zover gekregen?" Vraagt Remus, waarna ik Sirius al zijn ogen zie rollen in mijn gedachtes.
"Houd je kop, Moony," snauwt Sirius. Ik voel een hand op mijn schouder, en al wetend dat Sirius voor me zit, denk ik dat het James is. Peter zou niet zo ver durven komen, en Remus' stem klonk veel te ver om nu ineens naast me zitten.
"Padfoot, wat heb je gedaan?" Vraagt James, die waarschijnlijk Sirius aankijkt. "Sorry, mate, maar ik denk niet dat dit zo'n goed idee was, je wil haar toch alleen maar als een van die andere gebruiken."
ik voelde mijn hart breken, en ik kon zweren dat het begon te huilen, zoveel pijn deden die woorden.
"Dat is ze niet! Ze is anders, ze is speciaal!" Roept Sirius, waarna ik een koude lucht voel, en hem hoor weglopen. "Hoe kan je zo denken over de persoon die ik mijn leven zal toevertrouwen?!"
De deur valt dicht, en ik hoor Remus en Peter nog achter Sirius aangaan, waardoor ik hier alleen met James ben. "Ik doe alles fout," hoor ik James mompelen, waarna er een zachte plof klinkt. Ik open mijn ogen, en hoewel ik de tranen voel branden achter mijn ogen, ga ik zitten, en draai ik me om naar James.
Met tranen in zijn ogen kijkt hij me aan, en ik sla mijn armen om hem heen. Hij legt zijn hoofd op mijn schouder, en begint te huilen. Als het bij hem aankomt op zijn vrienden, en Lily, is hij heel erg gevoelig.
"James, wat is er gebeurd?" Vraag ik, waarna hij opkijkt.
"Lily wil me nooit meer zien, en Sirius is boos op me," zegt hij, waarna hij zichzelf naar achteren laat vallen, en naar het plafond kijk, die een prachtige sterrenhemel laat zien.
"James?" Vraag ik, waarna hij rechtop gaat zitten, en me aankijkt. "Is het erg dat ik echt verliefd ben op Sirius?"
Zijn blik veranderd, en hij schudt zijn hoofd, waarna hij lichtjes grijnst. "Die sukkel krijgt ook alles voor elkaar."
"Je moet het goedmaken met hem, dan beloof ik dat ik met Lily ga praten," zeg ik, waarna hij opspringt, en de kamer uit rent. Ik ga hem grijnzend achterna, en loop op mijn gemakje naar de commonroom.
Ik open de deur naar mijn kamer, en zie Lily op haar bed zitten, terwijl ze stug voor zich uitkijkt. "Lily?" Vraag ik, waarna ze pas lijkt te merken dat ik er ben.
"Wat is er?" Vraagt ze, waarna ik pas opmerk dat haar ogen een beetje rood zijn.
"Waarom wil je James niet meer zien?" Vraag ik, waarna ze opspringt.
"Hij schold Severus uit!" Roept ze, waarna ik frons. "Een Slytherin."
"En voor welke reden?" Vraag ik, waarna ze even op haar lip bijt.
"Hij noemde me een mudblood," zegt ze, waarna mijn stemming direct omkijkt.
"Waar is die eikel?" Vraag ik, waarna ik me nog even omdraai. "Lily, James deed het goede. Hij beschermde je tegen die sukkel. Praat het gewoon bij met James, ik ga die eikel even iets zeggen."
"Rora! Heb je met Lily gepraat?" Vraagt James, die opgewekt naar me toe komt. Ik knik, waarna hij even stopt met lopen door mijn gezichtsuitdrukking. "Wat ga je doen?"
"Ik ga die eikel even zeggen dat hij niet zulke dingen moet zeggen over mijn vrienden." Zeg ik, waarna James verbijsterd kijkt.
"Alleen zeggen?" Vraagt hij, waarna ik hem een alles verradende blik stuur, en ik de trappen afloop naar de commonroom van Slytherin. Ik word bij beide schouders vastgepakt, en teruggetrokken naar de Gryffindor commonroom, waar ik me vlakbij pas lostrek.
"Laat me gewoon naar die eikel gaan!" Roep ik, waarna Sirius fronst, en James zijn hoofd schudt.
"Nee, je weet niet eens hoe-,"
"Ik weet wél hoe het voelt om zo genoemd te worden. Dat is de reden dat ik die verdomde Slytherin iets aan wil doen. Je kan niet zoiets doen, zonder consequenties te voelen, James." Zeg ik, waarna Sirius even wegkijkt.
"Wacht, hoe weet jij hoe het is om zo genoemd te worden?" Vraagt Sirius dan, waarna ik beide jongens aankijk.
"Ik werd zo genoemd door de mensen op Ilvermorny." Zeg ik, waarna James zijn ogen neerslaat, en de commonroom in loopt.
"Waarom jij?" Vraagt Sirius na een tijdje, en ik ga zitten.
"Omdat ik het makkelijkste slachtoffer was. Ik deed eerst ook dingen ter verdediging, maar het werd alleen maar erger. Ik stopte met mezelf te verdedigen, en begon het alleen maar voor anderen opnemen. Het voelde op een of andere manier ook dat ik gestraft werd omdat ik mijn broertje heb zien doodgaan. Toen ze erachter kwamen dat hij dood was gegaan, begon het nog erger te worden. Ik ben niet van Ilvermorny afgestuurd omdat ik iets had gedaan, maar omdat ze het niet meer veilig vonden voor mij daar." Zeg ik, waarna ik omhoog kijk, en zie dat Sirius tranen in zijn ogen heeft.
Dan duwt hij mij zachtjes tegen de muur aan, en drukt hij zijn lippen op de mijne.
en dat moment kon eeuwig duren voor mijn part.
----------------------
yay, ze hebben eindelijk een kus gehad!
xX
JE LEEST
Trouble Seeker [The Marauders] {Sirius Black}
FanfictionAurora Seyfried, haar leven op Ilvermorny is afgelopen door een incident, en ze wordt in haar vijfde jaar overgeplaatst naar Hogwarts, en aangezien ze beeldschoon is, krijgt ze alle jongens achter haar aan, Veel, tenminste. Waaronder Sirius Black. ...