- Aurora Seyfried -
Ik open de deur van het huis van Lily en James, en hoor Harry huilen. Ik kijk rond, en zie dat veel dingen kapot zijn. "James?" Vraag ik, waarop ik geen antwoord krijg. Ik zet de tas met het eten neer, en loop de trap op, waar ik James bovenaan zie liggen.
Mijn adem stokt in mijn keel, en tranen vormen achter mijn ogen. Ik zak neer bij zijn lichaam, en voel zijn hartslag. "Jamie?" Mijn stem breekt, en de tranen beginnen te lopen over mijn wangen. Ik sluit zijn ogen, en blaas zachtjes mijn adem uit.
Ik sta op, en loop naar Harry's kamer, waar ik Lily zie liggen. Ik zak tegen de muur aan naar beneden, en trek haar naar me toe. "Lils, Lils, alsjeblieft," mompel ik, waarna ik ook haar ogen sluit.
Harry is inmiddels gestopt met huilen-- tenminste, gestopt met geluid maken --en kijkt me aan met de tranen blinkend in zijn ogen. Zijn felgroene ogen kijken me aan, en ik probeer de brok in mijn keel weg te krijgen.
"Prongs?" Hoor ik Sirius roepen, waarna ik voetstappen hoor. "James? James wordt wakker! James open je ogen!"
De tranen beginnen weer over mijn wangen te stromen, en ik hoor Sirius schreeuwen. Even later verschijnt hij in de deuropening. Hij knielt bij me neer, en ik schud mijn hoofd. "We zijn ze kwijt."
Sirius trekt me naar hem toe, en ik huil uit op zijn schouder. "Wat motten jullie hier?" Hoor ik Hagrid vragen, waarna Sirius en ik opkijken. Ook bij hem staan de tranen in zijn ogen.
"Wat kom je doen, Hagrid?" Vraagt Sirius. Hagrid knikt naar Harry, die nog steeds huilend naar zijn moeder kijkt.
"Ik kom de kleine ophalen," zegt hij. "Willen jullie hem nog even vasthouden?"
Ik knik, en sta op. Ik pak Harry op, en wieg hem heen en weer. "Het komt goed, Harry," fluister ik in zijn oor, en druk even een kus op zijn hoofd. Ik geef hem over aan Hagrid, en pak Sirius' hand vast. Sirius geeft de sleutels van zijn motor aan Hagrid, die daarna verdwijnt.
"Kom, we gaan naar buiten," zegt hij, waarna ik hem volg. Ik werp nog een laatste blik op Lily en James, en haal mijn hand dan los. Ik pak twee flesjes, en doe hun tranen daarin. Ik ga naast Sirius zitten op de stoeprand, en leg mijn hoofd op zijn schouder.
"Wat gaat er nu gebeuren, Sirius?" Vraag ik zacht, en hij gaat met zijn hand door mijn haar.
"Ik weet het niet," mompelt hij. "Ik weet het niet."
*
Er wordt op de deur geklopt, en ik zucht. Langzaam loop ik er naar toe, en open de deur. Millicent Bagnold-- de Minister for Magic --staat voor mijn neus. "Is Sirius Black hier?" Vraagt ze, en ik knik. Ik laat haar, en de twee mannen achter haar binnen.
"Wat is er met hem?" Vraag ik, en ze kijkt me aan.
"Wat is er met wie?" Vraagt Sirius, die de hal binnenloopt. De twee mannen lopen op hem af, en slaan handboeien bij hem om.
"Sirius Orion Black, ik arresteer u voor het vermoorden van dertien muggles en Peter Pettigrew. Ik arresteer u ook voor het verraden van de schuilplek van vele leden van de Order of the Phoenix, waaronder Lily Potter-Evans en James Potter. Alles wat u zegt kan, en zal tegen u worden gebruikt," zegt Millicent, en ik kijk Sirius met grote ogen aan. "Ik geef u vijf minuten om afscheid te nemen."
Ze laten Sirius alleen, en gaan buiten staan. "Sirius?" Vraag ik zacht, bang dat mijn stem breekt.
"Je moet me geloven, Rora, ik heb niks gedaan, echt waar! Ik zal James en Lily nooit wat doen --- en ik zal zeker geen mensen vermoorden! Love, je moet me geloven," zegt hij, waarbij zijn stem breekt. "Geloof je me?"
"Ik zal je altijd geloven," zeg ik, waarna ik een kus op zijn lippen druk. "Blijf herinneren dat je onschuldig bent. Blijf herinneren dat ik van je houd."
"Ik houd ook van jou, darling," zegt hij, waarna ik nog een laatste keer in zijn ogen kijk, waarna hij mee wordt genomen door de minister en haar mannen.
Na een aantal minuten lijkt het me pas te bereiken.
Sirius is weg. James en Lily zijn dood. Harry is bij zijn vreselijke familie. Peter is dood. Remus is spoorloos verdwenen. Marlene is dood. Dorcas is dood. Alice en Frank zijn hun gezond verstand kwijt.
Ik ben alles en iedereen kwijtgeraakt. Ik zak neer, en de tranen rollen over mijn wangen. Ik laat een schreeuw horen, die nog door galmt door het huis, waar ik nu alleen ben.
waaraan heb ik dit verdiend?
---------------------------------
volgende week is het kerstmis♥
SORRY VOOR DIT HOOFDSTUK MAAR IK MOEST HET OOIT ONLINE ZETTEN
xX
JE LEEST
Trouble Seeker [The Marauders] {Sirius Black}
FanfictionAurora Seyfried, haar leven op Ilvermorny is afgelopen door een incident, en ze wordt in haar vijfde jaar overgeplaatst naar Hogwarts, en aangezien ze beeldschoon is, krijgt ze alle jongens achter haar aan, Veel, tenminste. Waaronder Sirius Black. ...