Doktrin Doktrinin sözlük anlamı; bilimde, felsefede bir görüşü bir sistem içinde belli bir anlayışa, düşünceye dayalı olarak oluşturan ilkeler bütünüdür. Ülkücü Hareket'in doktrini de milliyetçilik ekseninde oluşmuş, Türk milletinin tarihinden ve geleneklerinden beslenmiştir. Lider-Teşkilat-Doktrin üçlemesini sağlıklı şekilde idrak edebilmek için doktrin kavramının anlamını ve bizdeki yerini iyi bilmek gerekir. Günümüzde kullandığımız doktrin kavramı, Türk tarihinde önemli bir yer teşkil eden, töre kavramıyla oldukça benzeşmektedir. Töre, İslamiyet'in kabulünden önceki Türk devletlerinde en üst kademedeki yasa olarak kabul edilirdi. Töreyi oluşturan kaynakların başında gelenekler ve devlet yöneticilerinin günün koşullarına uygun olarak getirdiği kurallar bulunurdu. Törenin ihlal edilmesi, Türk Hakanı da dahil olmak üzere tüm millete yasak kılınmıştı. Milletin bekâsı için töre büyük bir titizlikle muhafaza edilir, töreyi çiğneyen hakan, yani lider bile olsa gerekli cezalar uygulanırdı. Ancak buradan ,töre'nin asla değiştirilemeyecek dogmalar olduğunu çıkarmak büyük bir hata olur. Zira hakan ve onun kurmayları, gerekli olduğu takdirde töre üzerinde günün şartlarına uygun değişiklikler yapma hakkına sahipti. Bu açıdan da töre, güçlü ve işlevsel bir kavramdı.
Bizim doktrin anlayışımız, tarihimizdeki töre kavramında olduğu gibi, milletimizin ülküsünü ortaya koyacak, bu ülküye giden yolu belirleyecek ve bu yolda karşılaşılabilecek engellerle nasıl baş edileceğini belirtecek bir kurallar sistemidir. Doktrin, teşkilatın ve liderin bile üzerindedir. Çünkü en kutlu hedefi, yani ülküyü ortaya koyar. Ülkücü Hareket'in doktrinini Başbuğumuz Alparslan Türkeş Dokuz Işık olarak isimlendirdiği dokuz ana konuda toplamıştır. Dokuz Işık'ın her bir kolu, Türk milletinin yüce ülküye giden yolda takip edeceği sosyal, kültürel ve ekonomik yolları anlatır. Türk milletinin kurtuluşunu, başkaları gibi yabancı kaynaklı fikir sistemlerinden almak yerine, tamamen Türklük bilinciyle hazırlanmış olan, Dokuz Işık'ı öğrenip takip etmemiz gerekir. Dokuz Işığın dokuz maddesi önceki bölümlerde anlatılmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ülkücü Gençlik
Non-FictionTürk insanı bu vatana hizmet etmekten taviz vermemeli ve her bireye milliyetçilik duygusu aşılamalıyız, Bizler Var Oldukça Dünya Kahrolacak, 🇹🇷Türk Milleti Var Olsun🇹🇷