Teşkilatçılık

973 19 0
                                    

Ülkücü Hareket'in mücadele dolu geçmişinde ayakta kalmasına vesile olan en önemli özelliği, Ülkücülüğün temel esaslarından olan Lider-Teşkilat-Doktrin üçlemesine olan sarsılmaz bağlılığıdır. Ülkücülük, yapısı gereği yoğun mücadele gerektiren bir harekettir. Bu mücadelelerin üstesinden gelebilmek ancak çelik gibi bir irade ile mümkündür. Eğer bireylerin iradesi, camianın bütününde tezahür edebilir ise, hareketin amacına ulaşması mümkün olur. Bir bütün olarak mücadele edecek Ülkücü Hareket'in çelikten iradesini inşa eden yegâne şey ise Lider-Teşkilat-Doktrin üçlemesidir.

Sağlıklı bir bütünü oluşturan üç önemli unsur vardır. Bunların ilki, bütünün en büyük parçası olan teşkilattır. Teşkilat bütünün, yani camianın, temelini oluşturur. Bütünün ikinci unsuru liderdir. Lider, teşkilatın yönünü tayin etmekle mükelleftir. Sonuncu unsur ise bütünün amacını ve yöntemini belirleyen doktrindir. Bu üç unsur bir araya gelerek Ülkücü Hareket'in camiasını oluşturmuştur. Lider, teşkilat ve doktrin arasındaki kusursuz bir uyum olması her açıdan elzemdir. Bu sebeple her Ülkücü, Lider-Teşkilat-Doktrin üçlemesini iyi şekilde bilmeli, davranışlarını bu bilginin ışığında yeniden düzenlemelidir.

Lider-Teşkilat-Doktrin üçlemesi Türk tarihi boyunca çeşitli aşamalardan geçerek günümüzdeki şeklini almıştır. Hüseyin Nihal Atsız'ın Bozkurtların Ölümü ve Bozkurtlar Diriliyor adlı eserlerinde tasvir ettiği Göktürk Devleti, Lider-Teşkilat-Doktrin kavramının ışığında meydana gelmiştir. Lider Türk Kağanı'nı, teşkilat budunu, doktrin ise Türk töresini temsil etmektedir. İslamiyet'in benimsenmesinin ardından da bu sistem korunmuştur. Bugün bizim kabul ettiğimiz Lider-Teşkilat-Doktrin üçlemesi, tarih boyunca Türk milleti tarafından uygulanan Türk devlet felsefesinden başka bir şey değildir. Yüzyılların denetiminden geçen bu felsefe, doğru tatbik edildiği takdirde Türk devletlerini büyük başarılara ulaştırdığı gibi Ülkücü Hareketi de başarıya ulaştıracaktır.

Ülkücü GençlikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin