Dzisiaj recenzuję książkę, pt. ,,Księżniczka Leona''.
Autor: pisareczka622
Status: 13 rozdziałów, ukończona.Zanim napiszę cokolwiek o samej historii, chciałabym zwrócić uwagę na pewną rzecz. Nie wiem, czy jest ona wynikiem niedbalstwa, niewiedzy, a może dysleksji, ale podczas czytania opowiadania jest bardzo widoczna. Mianowicie, czasami myślałam, że opowieść piszą dwie osoby - jedna, która bardzo dobrze zna zasady pisowni i posiada bogaty zasób słownictwa, a druga ma gdzieś ortografię i interpunkcję, stosując błędy, które wyglądały, jakby były postawione specjalnie, np. ,,skont'', ,,bul'', czy końcówki takie jak ,,Leonom'', ,,Tobom'', itp. Dlatego skłoniłam się bardziej ku dysleksji.
Pomijając te błędy, opowiadanie jest świetnie. Niezwykle wciągające, miejscami nieprzewidywalne i szczerze mówiąc - chciałabym więcej. Główna bohaterka, Leona jest skromną księżniczką, która ze strachem spogląda w przyszłość. Jest niesamodzielna, ciągle polega na swojej opiekunce i sprawia wrażenie o wiele młodszej niż jest w rzeczywistości. Jednak pewne wydarzenia związane z objęciem tronu przez jej kuzynkę zmuszają bohaterkę do poważnych zmian w zachowaniu i światopoglądzie. Leona nie jest wyidealizowaną i nieustraszoną główną postacią, a często zdarza się to w tego typu opowiadaniach. Dopiero wewnętrzne przemyślenia i ogromna chęć niesienia pomocy powodują, że księżniczka podejmuje dojrzałe decyzje i jest gotowa do poświęceń. Postacie drugoplanowe również bardzo do mnie przemawiają. Są autentyczne, wykazują odpowiednie dla siebie cechy; zachowują się racjonalnie i prawdopodobnie dla danej sytuacji. Ich zachowania nie są jednak przewidywalne, co oczywiście oceniam na plus.
Opisy miejsc są może niewielkie i okrojone, ale rozbudzają moją wyobraźnię. Nie mogę też nie wspomnieć o zapożyczeniach ze staropolszczyzny, na widok których szeroko się uśmiechnęłam. Prócz tych błędów ortograficznych oraz interpunkcyjnych, o których wspomniałam na początku, znalazłam jeszcze jedno nieporozumienie - wyświetlenia. Opowiadanie ma ich zdecydowanie za mało! Naprawdę polecam każdemu ,,Księżniczkę Leonę'', autorka ma ogromny potencjał, a książka zasługuje na reklamę.
Podsumowując:
+ ciekawe postacie i nie wyidealizowana główna bohaterka,
+ wciągająca fabuła,
+ miejsce akcji,
+ staropolszczyzna,
+ klimat,- miejscami rażące błędy ortograficzne,
- interpunkcja.
Recenzowała:
DivineRapture
CZYTASZ
Recenzje Strażników Wattpada
RandomZnajdziesz tu recenzje książek z każdej kategorii. Szukasz czegoś na wattpadzie i nie wiesz co wybrać? Zajrzyj do nas. Nie obędzie się tutaj także, od krytyki konstruktywnej.