Drømmen

25 3 0
                                    

Elina drømmer en drøm.
Da hun vågner bliver hun ved med at skrige. Kan hun forklare drømmen eller...?

Jeg gik langsomt op af trappen for at pakke mine ting. Jeg kunne høre mor og far snakke med Mrs. Smith. Jeg tror at de var meget glade for at vide at jeg snart ville blive en 'rigtig' superhelt.
-Du skal ikke spekulere så meget på hvordan det bliver. Bare gør som Mrs. Smith siger og så skal det nok blive godt. Sagde stemmen.
-Skrid ud af mit hoved! tænkte jeg vredt. Jeg ville ikke have at jeg kom til at tænke på noget der kunne hjælpe ham med at finde mig.
"Godnat!" råbte jeg ned ad trappen og lagde mig i min seng.
"Godnat!" blev der råbt tilbage men jeg ensede det næsten ikke da jeg lagde mig ned og mine øjnene gled i.
Jeg drømte en en forfærdelig drøm:

Jeg var ovre i skolen, men der var helt tomt. Af en eller anden grund løb jeg.
"Elina!" der var en meget mørk og hæs stemme der råbte mit navn.
Jeg vendte mig om og så en mørk skygge på vej rundt om hjørnet.
"Elina!" Der var den igen. Jeg løb videre og kom til en dør, den var låst. Jeg vendte mig om og begyndte at hyperventillere. Det var åbenbart noget jeg gjorde når jeg blev bange eller nervøs. Han kom hen mod mig. Jeg kunne høre hans tunge skridt mod det rungende marmor gulv. Jeg opgav og satte mig ned med ryggen op af væggen. Jeg kunne ikke komme videre. Han kom rundt om hjørnet så jeg kunne se ham helt tydeligt.
Hans hoved var lille i forhold til hans store og lodne krop. Hans hoved-hud hang ligsom i laser og øjnene var udspilede og røde. Han tog et skridt mod mig og langede ud efter mig. Jeg skreg og dukkede mig. Jeg blev bare ved med at skrige..

Jeg satte mig op i sengen, jeg opdagede at jeg svedte og mit hår dryppede. Der gik lidt før at jeg opdagede at jeg stadig skreg. Jeg lukkede munden med det samme og håbede inderligt at mor og far ikke have hørt mig. Det havde de selvfølgelig. Jeg kunne høre deres skridt ude foran døren og de hviskende stemmer der snakkede sammen. Tilsidst åbnede mor forsigtigt døren og tog et lille skridt ind.
"Skat?" spurgte hendes bløde stemme.
Jeg trak vejret i små hurtige stød inden jeg svarede:
"Ja" mor åbnede døren helt og de kom begge hen og satte sig på sengekanten.
"Hvad skete der?" spurgte far og kiggede undrende på mig.
"Jeg havde bare mareridt ikke noget særligt" sagde jeg og havde mest lyst til bare at ligge mig til at sove.
"Jo du er nødt til at sige det" sagde mor.
"Jeg.. jeg kan ikke" sagde jeg og lagde mig ned og lukkede øjnene.

Et Helt Nyt Liv // På PauseWhere stories live. Discover now