Elina skal skifte skole.
Men hvordan for hun lige forklaret hvorfor hun skal skifte skole midt i året?Jeg havde ikke flere uhyggelige drømme den nat. Jeg kunne heller ikke rigtig huske hvad der var sket eller hvad mor og far havde sagt.
"Skat!" råbte mor.
"Jeg kommer!" råbte jeg tilbage. Jeg skyndte mig at pakke de sidste ting sammen. Jeg greb min taske og gik ned i stuen. Jeg kiggede på uret. 7:45. Super så har jeg et kvarter tænkte jeg surt. Jeg greb et brød og tog det i hånden.
"Ses!" råbte jeg over skulderen inden jeg susede ud af døren. Jeg løb hen til bussen, men den var selvfølgelig lige kørt. Super det gjorde bare min dag endu bedre. Tænkte jeg sarkastisk. Heldigvis kommer den hvert 5. Minut så måske når jeg det lige.
Jeg kiggede utålmodigt på uret. 7:48.
De sidste to minutter var de længste minutter i mit liv. Jeg kiggede skiftevis utålmodigt på uret og ned ad gaden.
7:49. Ej helt ærligt,den kunne sgu da godt komme nu. Tænkte jeg.
Det begyndte at regne og uheldigvis er dette busstoppested ikke med et halvtag. Jeg kiggede ned ad vejen. Det var svært at se noget gennem den tåge, der også var kommet. Endelig så jeg nogle billygter lyse op.
Jeg kiggede på klokken. 7:50. Det kunne godt være bussen.
Bussen svingede ind ved kanten, og sprøjtede en masse vand op på mig. Jeg bakkede lidt tilbage, men jeg blev stadig ramt af det mudrede vand.
Buschaufføren åbnede døren.
"Undskyld at jeg sprøjtede dig til" sagde han undskyldende.
"Det gør ikke noget, jeg har en ret dårlig dag såå.." sagde jeg og fandt en plads bagerst i bussen. Jeg satte mig ned og pustede ud. Jeg kiggede på klokken. 7:52. Åhh altså så kommer jeg forsent for det tager normalt 10 minutter med bussen.Jeg kom i skole klokken 8:03.
Jeg fandt min klasse og bankede på døren. Den blev åbnet og jeg trådte ind.
"Undskyld jeg kommer forsent" sagde jeg og fandt min plads.
"Det er i orden" sagde min lærer og fortsatte undervisningen.
"Jeg skal fortælle dig noget efter timen" hviskede jeg til Rikke.
"Okay" hviskede hun tilbage og kiggede op mod tavlen. Jeg kiggede også derop og så direkte ind i min lærers grønne øjne.
"Er det noget i har lyst til at dele med klassen?" spurgte hun spydigt.
"Øhh.. nej helst ikke" sagde jeg og kiggede over på Rikke. Hun rystede bare på hovedet. Vores lærer gik væk og forsatte undervisningen.Da timen var færdig trak jeg Rikke med over i et hjørne ved siden af skabene.
"Hvad er der?" spurgte hun utålmodigt.
"Joo.. altså" sagde jeg. Hun kiggede forfærdet på mig.
"Du skal vel ikke skifte skole?" spurgte hun.
"Joo, det skal jeg faktisk" sagde jeg.
"Hvad!?" næsten råbte hun.
"Ssshhh" sagde jeg og holdt en finger for mine læber.
"Men det kan du da ikke" fortsatte hun.
"Jo.. hør nu lad mig lige tale ud" sagde jeg og hun snerpede munden sammen som for at sige: jeg afbryder ikke.
"Okay" fortsatte jeg.
"Det er sådan at jeg skifter skole ja, men det er kun i et par måneder og så kommer jeg formentlig tilbage igen" sagde jeg og pustede ud for jeg havde helt glemt at trække vejret.
"Så det er kun sådan 2-3 måneder?" spurgte Rikke.
"Jep" svarede jeg kækt. Hun slog armene om mig.
"Åhh hvor er jeg glad for det" mumlede hun.
"Men hvordan har du tænkt dig at fortælle det til resten af klassen?" spurgte hun.
"Øhh..." sagde jeg. Det havde jeg ikke lige tænkt over.
"Det har du vel tænkt over ikke?" spurgte hun.
"Nej ikke rigtigt" sagde jeg og så flækkede vi af grin.
"Men... seriøst det... har jeg... ikke" sagde jeg ind imellem grinene.
"Det skal du nok til at få gjort" sagde Rikke.
"Ja" sagde jeg og holdt op med at grine.
YOU ARE READING
Et Helt Nyt Liv // På Pause
FantasyDa Elina får superkræfter bliver hendes liv vendt fuldstændig op og ned. Hun skal skifte skole og kæmper samtidig med hendes nye superkræfter.