Aku sudah tidak tahan lagi dengan pantang larang yang dikenakan terhadap aku. Hari ni apabila ibu bawa nenek mandi,aku akan geledah apa yang ada bawah katil nenek. Aku menanti dengan penuh sabar. Mataku tidak berkerdip melihat gerak geri ibu. Aku hanya menunggu masa yang sesuai. Aku duduk menonton tv sambil mataku menjeling ke arah tangga. Sekejap je lagi ibu akan memapah nenek ke tandas dan pada masa itu aku akan menyerbu bilik nenek. Jam menunjukkan pukul 6 petang, aku lihat ibu sedang memapah nenek. Klikkk! Kedengaran pintu tandas dikunci.Aku berlari menuruni tangga, adikku Man hanya menggelengkan kepala. Aku buka pintu bilik nenek dengan berdebar-debar. Aku takkan berpatah balik. Aku mendekati katil nenek. Kedengaran bunyi benda menguis lantai. Aku cuba angkat cadar nenek dengan menggunakan kaki namun tidak berjaya. Lalu aku memberanikan diri membukanya dengan tangan. Kelihatan sesuatu yang berbulu sedang bergerak-gerak. Hacummmm!!!Hacummmmm!!!
"Mimi! Ibu dah pesan jangan tengok. Sekarang kan dah susah resdung kamu tu melarat. Sampai ke malam ibu kena layan bising bersin kamu tu."
Hacummmmm!! Terjawab sudah segala persoalan apa yang berada bawah katil nenek. Kucing Siam arwah Pak Seman rupanya. Aku fikirkan nenek yang menyimpan hantu. Hehehe!
Tamat😂
YOU ARE READING
BAWAH KATIL NENEK
HorrorMisteri makhluk berbulu di bawah katil nenek. Amaran telah diberi berulang kali. Namun sifat ingin tahu membuak-buak dalam diri.