2.Bölüm

9 5 0
                                    

"Allah'ım matematik sınavı!"
Kafam karman çorman olmuş,üstelik matematik sınavını unutmuştum.Ama iyi ki dünleyin dersi iyi dinlemiştim.Yoksa vay halime.
9/A sınıfında okuyordum.Sabahleyin sınıfa girdim.Hiç şaşırmamıştım çünkü herkes matematik sınavına çalışmaya başlamış.Neyseki yalnız değildim.Diğer arkadaşlarım da benim gibi evde çalışmayı değil de okulda çalışmayı tercih etmişlerdi.:)

Sınav dördüncü ders yapılacaktı.Bizim okulda sınavlar kelebek sistemiyle yapılırdı.(tüm sınıflar karıştırılırdı) Yeniydik okulda,çalışmamız gerekiyordu.Zil çaldı ve herkes sınav için sınıflara giriyordu.Ben de 9/E sınıfına denk gelmiştim.Neyseki arkadaşım Burçin de oradaydı.Yalnız kalmadığım için mutluydum.Bir de Yağmur vardı.Onunla çok konuşmuşluğumuz yok ama görünce selam veriyoruz tabi.Tarih öğretmeni Sedef Hoca sınıfa girdi.Çizelgedeki sıralara oturttu bizi . sınıf dar olduğundan,bir cam kenarında bir de duvar kenarında dizili duruyordu sıralar.

Ben duvar kenarında üçüncü sıraya oturmuştum.Yağmur hemen ön sırada,Burçin ise cam kenarında beşinci sıraya oturmuştu.Hoca diğer öğrencilerin yerini söylerken beni de iyice heyecan sarmıştı.Ne de olsa matematik sınavı bu.Yanımda 12 nci sınılardan biri oturmuştu.Ben de Yağmurla konuşuyordum.

Ben:"Kağıdını açık tutar mısın yapamazsam senden bakayım."
Yağmur: gülerek "Ben yapabilirsem gösteririz."
B:"Olsun sen yine de açık tutmaya çalış."
Y:"Tamam tutarım."
Bir anda yanımda oturan çocuk konuşmamızı böldü.
Ç:"İstersen sana yardım edebilirim."

B:"Gerçekten mi süper olur.Yapamadığım soru olursa sana göstereceğim.Bak yanlış cevap verme sakın."

Sanki sana yardım etmek zorunda da bir de yanlış cevap verme diyorsun.Ama o kendi söyledi bari doğru bilgi versin değil mi.
Ç:"Tamam"
Sedef hoca kağıtları dağıtmaya başladı.ilk önce Dokuzuncu sınıfların sınav kağıtlarını dağıttı.Alır almaz çözmeye başladım tabi.Birinci soru basit gelmişti ama nedense çocuk gizliden kağıdıma baktı.Bende sorunun cevabının doğru mu yoksa yanlış mı olduğunu sordum.Bir baktım çocuk gülüyor.
Ç:"O cevap yanlış." dedi.
Ben eminim ama nasıl yanlış olabilir ki arada kaldım.Baktım olcak gibi değil,hem 12.sınıfa gidiyor hem de sayısal bölümde okuyor,bir bildiği var demek ki diye düşündüm.Onun dediği gibi yazdım.Allaaaah! Sedef Hoca anladı bana kopya verdiğini kesin kağıdı alacak.

S:"Yavrum sen gel şöyle ön sırada otur,yoksa şeytan dürter."dedi.

Ön sırada oturdum ben de sonra çocuğa bakım gülümsedim,o da karşılık verdi.Burçine bakıp güldüm sonra.Zil çaldı,herkes sınav kağıtlarını masaya koydu.Bende masaya bıraktıktan sonra çocuk bana kağıt verdi.Ben o kağıdı sorunun cevabını yazsın diye vermiştim ama bir türlü yazamadı.Kağıtta
"Sınav gelir geçer,sen güler yüzünü bozma." yazıyordu.

Sessiz YalnızlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin