Watak-watak
Muhamamad Fathi Al- Irsyadi>Seorang jejaka yang sering menundukkan pandangan matanya walaupun memakai cermin mata,memakai pakaian yang menutup aurat serta serban atau kopiah yang tak pernah lekang dari atas kepala juga seseorang yang mempunyai rupa yang bersih tanpa sebarang jeragat walau jerawat sekalipun😂boleh dikatakan 'jamil'-lah jugak🙊.Mempunyai suara yang amat merdu ketika membaca ayat-ayat Al-Quran juga 30 Juzuk Al-Quran melekat dalam kepalanya. (hoho ni boleh masuk dalam list bakal imam ni😂 okayyy melalut😅)Hatinya tidak pernah dimiliki Oleh mana-mana kaum hawa,tetapi hati lelakinya mula terjentik apabila mula bertemu dengan si gadis purdah yang bernama Aulia.(Alaaaa melepaslahhh kitee ehhh no way no way hati saye ni hanya untuk yang Halalanthoyyibanwabarakatanfihh tautak taknaklah bagi pada yang tak halal tapi kalau ada yang nak menggatal dengan kite ni mehh sini kite cepukcepuk die sikit pakai tangan yang berlapik tahuu)
Zahratul Aulia Al-Aesya>Seorang gadis yang memakai kacamata,berawatakkan sopan dan lemah-lembut juga sering menundukkan pandangan matanya agar tidak terjebak dengan zina mata.Berpakaian bersih dan kemas iaitu memakai jubah dan tudong labuh serta berpurdah.Nak tahu rupa?? Umm takboleh tahu dulu diakan berpurdah hanya buat yang halal jerr tahu but nanti korang tahu jugaklah🙊.Suara dia ummm lembut lah hehe juga penghafal Al-Quran tapi belum syahadah(Belum habis 30 Juzuk Dan Belum membacakan hafalan yang telah dihafal didepan orang yang lebih mahir)Hati pulakk?? Belum pernah dimiliki oleh lelaki lain hehe jual mahal kottt tapi hatinya sering berdetak kencang apabila dia ternampak Si jejaka berserban,Irsyadi.Aikkk apa maksudnya ni???
Abi Irsyadi-Tan Sri Uzair Uthmani
Ummi Irsyadi-Puan Sri AisyahWalid Aulia -Tan Sri Uwais Qayyum
Ummi Aulia-Puan Sri RuqaiyyahKakak Irsyadi- Nur Farihah Al-Faqihah
Akhi Irsyadi- Muhammad Fareez Al-Qarni
Akhi Irsyadi-Muhammad Farish Al-YassinAkhi Aulia-Umar Zhariff Al-Fatih
Kakak Aulia-Zahratul Afiyyah Al-Insyirah
Kakak Aulia-Zahratul Faihana Al-kautharAikk adik-beradik Irsyadi dengan Aulia ni ada keterunan nama pakai Alif lam Ta'rif Kerr??(Adehh tajwid pun masuk ehhh takperr kita kasi Ilmu lerr Kan bagus share share ilmu ni okay Alif lam Ta'rif ni kedua-duanya Alif lam qomariyyah dengan syamsiah ni ada 14 huruf )Semua Ada Al ni😂😅
YOU ARE READING
Mr Serban,Mrs Purdah
De TodoTemuilah Fathi Al-Irsyadi,seorang hifzul Qur'an dan Aulia Al-Aesya si gadis purdah,yang sedang mencari erti sebenar cinta haqiqi.