قمر قمر قمرسيدنا النبي قمر وجميل،وجميل سيدنا النبي
وجميل~"Best pulak Qasidah ni and merdu jugak suara syad ni,Kan abang Rish?"
(Aduhhh Syaddd perahsantan betullah aduhaii)"Merdu memanglah merdu tapi...telinga abang ni sakit tahu tak,nak tahu kenapa?"
"Aikk apa pulak yang menyakitkan telinga abang ni?"
"Yang menyakitkan adalahhh Suara kamu tu besar sangat volume dia,macam boleh dengar satu kampung dah tau tak?? Aduhhh malu betullah,dahlah dalam kampung kita ni ada 3 orang perempuan yang cantik tahu aduhh Malu abang kamu ni syad oiii"(melebih betul abang ni siap cakap satu kampung boleh dengar padahal satu bilikni jerkott)
"Ehhh abang Rishh gataii nohh,ni mesti hang selalu pii usha minah-minah tu semua"
"Ehh takdonya lah syad macam mana abang ni nak usha dah ketiga-tiganya tu pakai purdah andd nak tahu tak??"
"Ehhh abang stalkerrr nyaaa,apadia memanglah syad nak tahu?"
"Ituu apa tuu,lupa pulak abang?? Ohh yerr dah ingat dah,ada sorang tu dia pakai kacamata tau Syad and kalau abang tak salah dia tu muda 1 tahun dari syad jerr,apalagi ambik lah peluang"
"Ya Allah abang.... Tak baik dohh,jodoh ajal tu semua dekat tangan tuhan hishh-hishh.Dari Syad ni layan abang baik syad sambung nyanyi"
وكف المصطفى كلورد نادي(الله،الله) ،وعطرها يبقى إذا مست أيادي (الله،الله)
'Hmm aku dah tinggal dekat sini,dah nak dekat 15 tahun dah tapi...pasal orang kampung kat sini,SEMUA KUTT AKU TAK TAHUU aduhh buat malu Ummi ngan Abi jerr aku ni' detik hati Irsyadi.
"Ehh Syad apa yang hang tenungkan tu??"
~Krik Krik Krik~
"Aikk takde respond pulak budak ni,Syad oh Syad" Okayy kita sabar dulu,sabar Rish sabar.Muahahaha idea jahat bak Kakak tiri Cinderella telah muncul di segenap ruangan fikiran Farish.
Lalu Farish pun pergi ke tandas buat sementara waktu
~Di tandas~
Wushhh wushhh wushhh,bunyi air yang deras lagi lebat, kemungkinan sedang diisi di dalam gayung,mula kedengaran pada keseluruhan bilik Irsyadi,tetapi malangnya Irsyadi langsung tidak mendengar apa-apa,dan inilah yang membuatkan Farish lebih senang untuk mengenakan adiknya itu.WAHAHAHA
~321 Wushhhh-
"Apani Abang Rishhh BASAHHHHHLAHHHHH"
"Hahh kamu tu tak berhenti berangan mesti terfikir tentang budak yang Abang Rish cakapkantukan"
"Ehh takdelah,pergi keluar ah bang nak tukar baju BASAHHHH TAHUU" sekali lagi perkataan 'BASAH' itu ditekan agar abang Rish rasa bersalah,tapi hampehh dia langsung takde rasa apa-apa malahan,dia ketawa bagai nak tercabut rahang adalah.
📿📿📿
"Ummi oh ummi"
(Aikk takde sahutan pulak)
YOU ARE READING
Mr Serban,Mrs Purdah
CasualeTemuilah Fathi Al-Irsyadi,seorang hifzul Qur'an dan Aulia Al-Aesya si gadis purdah,yang sedang mencari erti sebenar cinta haqiqi.