Tirai Pemisah telah pun terbuka,jelas keseluruh kawasan surau dapat dilihat..secara tidak langsung ketika aku melilau ke seluruh kawasan,aku tertangkap dengan sepasang mata yang sedang memerhatikan aku.Terkejut bukan kepalang aku,apabila yang melihat aku itu Si 'dia' sehhh,I mean Imam tadi okay IMAM.Aku pun apa lagi buat-buat tak nampak and Tak tahu jerr and last-last korang tau tak ??? yang IMAM Tu tunduk pandangan wahhh caiyaqq caiyyaq dennn😂😂.(First time kot aku cairrr,Allahu...dugaan apakah ini ??)
"Astaghfirullahalazim,apa yang aku dah buat ni,aku dah berdosa berkali-kali...aku dah puji Ajnabi secara melambung tinggi dahlah tadi solat tak kusyuk Astaghfirullahalazim...."Tanpa Aulia sedar kata-kata dari HATINYA itu dengan sendirinya terkeluar dari mulutnya.
"Kenapa ni dik ?" Tanya seorang kakak yang cantik rupanya dipandang.
"Ehhh takdelah kakk,terkenang dosa lampau jer kak hehe" Senggih Aulia,elehhh awkwardlah Tu Sebab tadi cakap besar-besar.
"Apa pulak masa lampau,akak dengar adik cakap Perkataan 'TADI' ". Balas Si perempuan cantik tersebut.
"Haha takde papelah akakk ni pun,tapikan kakkk Imam tadi handsome lah Astaghfirullahalazim tu kan saye dah buat dosa lagi"balas Aulia secara jujur.
"Yeke handsome?? Akak rasa suara dia merdu😂"Kini Perempuan tadi mula bersuara.
"Haah Kan kak,oh yerr lupa pulak,dah seronok sembang-sembang ni..Nama Akak apaya? Bestlah cerita ngan akak sporting"Aulia yang mesra alam itu terus menanya tentang diri akak tersebut.
"Ehhh haah Akak pun lupa jugak hehe,Okayy Nama Akak Nur Farihah Al-Faqihah,panjangkan nama akak,sooo adik boleh panggil akak dengan Nama Farihah atau Faqihah tapi paling pendek kak Qihah jerlah yer,sebab family and adik-adik akak panggil akak Kak Qihah."terang Faqihah panjang.(Okayy kalau korang Tak ingat Faqihah ni siapa.Jengjengjeng Faqihah adalah Kakak Kepada Fareez Farish and Fathi or namanya yang selalu di dengar Irsyadi.)
"Wahhh cantik nama akak,Heee macam orangnya jugak,okay sekarang giliran saye pulak perkenalkan diri hehe.Okayyy nama saya Zahratul Aulia Al-Aesya,akak boleh panggil saye Zahra atau Aesya atau Aulia,tapiii Ummi dengan walid panggil Ulia,katanya senang panggil Ulia😂,padahal Aulia ngan Ulia nak same jer bunyi dia,saye tinggal kat kawasan perumahan Ibnu Farrabi,dannn saye sekolah kat Mahad Tahfiz Lilbanats hehe."
"Akak panggil Zahra jerlah,lembut sangat namatu macam empunya badan,tinggal kat Ibnu Farrabi yerrr,akak pun sama haha Tak sangka pulak kita berjiran...jugak adik akak yang bungsu pun bekas belajar kat MahadTahfiz Tapi yang LilBanin hehe adikkan Lilbanats"panjang lebar si Farihah tu cerita kat budak Zahratu.
"Ohh yerkee,hehe tak tau pulak adik akak yang mana,tapi kalau akak pnggil saye Zahra,mesti nanti Kakak-Kakak saye pandang akak...sebab nama dorang pun Ada Zahratul."Elehhh diani tadi kata panggil Zahra pun boleh lastu dia sendiri cegah Si Farihah Tu panggil dia Zahra,ni mesti dia nak orang panggil dia Aulia jerr,Kira typical lahtu XD.
"Tak kenal takper,tapi dia kira senior adik lahtu kot...nama dia Irsyadi.Nanti akak kenalkan lah dia dengan kamu,sesuai sanggat kamu dengan dia yang pemalu tapi peramah tu(pelik jugak ayat ni kata pemalu tapi peramah,ni mesti DP salah makan ubat ni.)hehe,mesti dia suka dengan kamu lah dik akak yakin,kamu kan sopan,cantik,lembut,semua yang baik lah pokoknya.Okaylah akak panggil kamu Aulia jerlah."
"Apalah akak niii...baru kenal ngan akak,akak nak kenalkan dengan adik akak pulak...kalau perempuan tak apa ni lelaki lah pulak...saye tak biasalah kak,jumpa-jumpa lelaki ni lagi-lagi nak cakap dengan dorang kenal-kenal dengan dorang tapiiii...saye Tak anti lelaki,cuma saye malu jerr.Saye cuma layan Walid dengan Akhi saye jerr."Nampaknya Aulia sangat selesa dengan si Faqihah tu sampai cerita dia malu ngan lelaki pun dia cerita.
YOU ARE READING
Mr Serban,Mrs Purdah
RandomTemuilah Fathi Al-Irsyadi,seorang hifzul Qur'an dan Aulia Al-Aesya si gadis purdah,yang sedang mencari erti sebenar cinta haqiqi.