Setelah 2 jam,duduk di meja belajar dengan Memerah otak membuat kerja rumah subjek MathsD yang kerja dia meninggi bukit itu,Aulia pun merehatkan dirinya buat sementara waktu."Tunggu ketibaanku sayang,Ohh my katil I miss you very muchhh".Budak ni drama queen betullah, katil dia jerrkott,hishh buat malu kaum jerrlah.
Sedang Aulia merehatkan dirinya diatas katil,perutnya mula memainkam irama lagu Ayda Jebat,diminta untuk diisi makanan lahtu jawabnya.Alee takkan korang tak tahu lagu Ayda Jebat yang Awak Sangat Nakal tulah,lagu dia yang lain bolehh jerr Bukan apa,nak sama jerr irama dia dengan bunyi perut si Ulia ni.
'Ummm,apalah agaknya serapan yang Ummi sediakan pagi ni.Kalau ummi buat Kaya and Nuttela roll sedap jugak,heee memang melantak ah aku,aduhh kalau macam ni kenyang sampai tengahari lah aku.Dahlah masa tengahari nanti ummi nak masak Sotong celup tepung perghhh sedap gilerr lah gamaknya' bisik Aulia sendirian.
Biasalah tu dia ni bab-bab makanan memang nombor 1,tenggok pipi pun dah boleh tahu,yang memang jenis kuat makan budak Ulia ni.Tapi nasib tak menyebelahi korang.
Wahahaha,korang semua mana boleh tenggok pipi Ulia yang gebu lagi mulus tu, hehhh kan dia pakai purdah.
Tapikan segebu-gebu pipi diatukan,Ulia ni cantik lagi jelita lagi rupawan gituu.Walawehhh dahlah lemah-lembut,ayu,sopan,bijak memang package ah buat makmum untuk bakal imam diluar sana,siap ada bonus muka cantik untuk imam dia tu jerr yang boleh tonton yang lain??,heee dalam mimpi jerrlah tupun kalau dapat.
WAHAHAHAHA gelakkan kejam bak ibu tiri snow white buat sementara waktu.
"Erghhhh,semakin lama aku baring,semakin lapar aku dibuatnya,baik aku turun sekarang"
~kedikikkedikikkedikik-(huu tak tahu cane nak describe bunyi orang turun tangga,korang imagine jerrlah yerr)
Aduhaii budak Aulia ni pun,sekali dia mencecah jerr tangga tu memang dia akan turun secepat yang mungkin,persis macam ada orang kejar dia pulak.
Memanglah yerr kalau turun tu cepat, memang hebat belako lah bunyinya .Boleh bergegar satu rumah budakni,nasib baiklah dia tak terjatuh masa dia turun tangga tu.
Kalau tak memang alih-alih buat freeshow lah dia plus siap terjatuh bak nangka busuk lagi.
"ZAHARATUL AULIA AL-AESYAAAAA ....bertuah betul kamu ni ye,kamu ingat rumah ni rumah kamu seorang jer ke hahh?? habis jatuh semua buku yang kak Fiyya baru susun dikk oii".
Dup dip dup,jantung Aulia mula berbunyi kencang.Alaa biasalahtu takut kene marah dengan Queen Of Monsters A.K.A Kak Fiyya."err kak Fiyya sorry kak,sorryy Ulia lapar sangat ah kak itu yang turun tangga ni pun kebaboom laju dia.Sorry yerr kak,Ulia janji akan tolong akak kemas balik semua buku-buku ni lepas Aulia habis makan".
#AuliaMulaMembuatMukaSeposenDiaPlussPuppyEyes"Hishh kamu ni Ulia,sorry-sorry naik lorry ah.Kalau ye pun lapar jalan sopan-sopanlah pergi dapurtu,ni tak punya dia turun tangga bush bush kebaboosh gitu."
Adehhh,habis lah akuuu Q.O.M dah nak mula keluarkan das-das tembakkan kesentapan dari mulut dia.Huwaaa ummi tolong Uliaa.(ohh yerr Q.O.M Tu singkatakan bagi QueenOfMonsters).
'Kalaulah aku tau semuani akan terjadi umm confirm Aku turun tanggatu perlahan-lahan serta sopan-santun bagai Princess Belle turun tangga kat istana beast tu,siap aku buat gaya ala-ala dia angkat dress diatu,hee Aku?? angkat jubah jerlah gamaknya huuu sadis betullah'.
~SELANG BEBERAPA MINIT BERLALU~
"Aulia oh Aulia"
(Ehhh tak bersahut pulak budakni,sabar Fiyya sabar.)
YOU ARE READING
Mr Serban,Mrs Purdah
De TodoTemuilah Fathi Al-Irsyadi,seorang hifzul Qur'an dan Aulia Al-Aesya si gadis purdah,yang sedang mencari erti sebenar cinta haqiqi.