[5.45 PETANG||Di rumah encik Uwais]
"AULIAAAAAAAAA,ULIAAAAA"Laung-an maharaja Zhariff mula kedengaran diseluruh rumah 3 tingkat tersebut.Zhaf ni sebenarnya dekat dapur tapi suara diatu boleh bergema sampai ke bilik si Ulia dekat tingkat tiga Tu.Ya Rabbi,Mohon bersabar kalau siapa DAPAT suami yang volume suara diatu sama macam suara si Zhaff ni.
"Haah ye ye kita turun ni,Allah abang ni pun takpayah lah nak pekik-pekik binggit SATU rumah tahuuuu."perkataan satu itu ditekan kuat oleh Aulia sendiri.Yelahkan siapa tak geram kalau sekiranya abang sendiri memekak satu rumah and actually dorang boleh cakap baik-baik secara pelan jer dengan kita.'Nasib aku ni baik and SAYANGGGG kat abang aku tu,kalau tak..... memang aku dah cepuk kutt dia ni' bebel hati Aulia sendirian,kalau si Ulia ni bebelkan abang dia tu depan-depan pun,bukannya dia yang memang alih-alih si Zhaff tu pulak yang bebel plus bagi ceramah free, siap dengan kata-kata kesentapan yang berdas-das pulak dia tembak si Uliatu.Hahhh memang kalahlah si AuliaAl-Aesya dibuatnya kalau berlawan debat dengan si Zhariff tu😅.
"Alhamdulillah ....turun pun kamu,ni hahh abang nak ingatkan adik abang yang TERSAYANGGG ni yang nanti kita solat kat surau yerr Mwahhh Sikit😆"
"Ha'ah memang adik tak lupa pun anddd abang tak perlulah Tersayang-mayang and terMwah-mwah tu geli-geliman pulak adik dengar"Jawab Aulia bersertakan mukanya yang membuat mimik orang geli plus muka orang sakit perut nak termuntah.(MELEBIHHH BUDAK NI)
"Alaaa adik ni pun apa salahnya kita Kan halal so tak dosalah abang cakap macamtu Yedakkk"Balas Zhariff serta suara yang meleret sambil terus mencuit hidung adik KESAYANGAN-LAH-SANGAT diatu.Okayy ini adalah satu tabiat Zhariff yang suka mencuit hidung orang yang halal baginya sebagai tanda sayang dia terhadap orang tersebut,tapii Ummi ngan Walid dia memang dia tak pernah buatlah,bukan apa bagi dia macam tak hormat pulak so... Cukup untuk dia bagi pelukan erat.(Bangga betul siapa ada abang macam ni😂)
"Okaylah abang,adik naik dulu lahyer nak bersiap,kang lambat kene marah lah jawab dia." Aulia mula mempamit dirinya sambil tersenyum manis kepada abangnya lalu terus menaiki tangga yang segedabak besarnya .
"Okay pergilah dik"Zhariff pun memberikan senyum yang serupa manisnya sampai boleh menampakkan lesung pipitnya,lalu menghantar Ulia dengan gerakkan matanya.
Di dalam hatinya terterbitnya sesuatu yang mengatakan bahawa Adiknya yang bernama AuliaAl-Aesya lah yang pertama akan berkahwin dulu disebabkan kesopanan,kelambutan,kemanisan,kepandaian,Penyayangnya,pemaaf orangnya dan ketaatan dia tu memang boleh buat mana-mana kaum Adam ni tertarik padanya and last but not least ke-solehah-an diatu memang kebaboom Alhamdulillah.'Aulia-Aulia kamu ni memang macam Tu dari kecikkan tak pernah pun menyusahkan sesiapa bersyukur abang Ada adik seperti Kami juga Tak lupa adik-adik Aku Afiyyah dan Faihana jugak memang sering membuatku tersenyum gembira'desis hati Zhariff sendiri.
📿📿📿
[6.00 PETANG||Di rumah encik Uthmani]
Irsyadi yang sudah siap berpakaian kemas serta memakai wangian kegemaran rasullulah iaitu minyak wangi Kasturi(Attar Kasturi//Al-Oud Kasturi???) mula menuruni tangga besarrr bagai nak rak tu untuk menunggu keluarganya diruang tamu yang sudah tersedia.
Dengan memakai Jubah biru gelap serta ber-Sahal(serban yang tipis tu alaa takkan korang tak tahu Alala yang students kat Tahfiz and Maahad Tu suka pakai)menambahkan lagi Ketampanan pada wajah Irsyadi yang sememangnya tampan tersebut.Jam Al-Fajr menjadi pilihan hati Irsyadi pada hari ini,diambilnya jam tersebut lalu dia memakainya,perghhhh penyeri lahtuu😋.
YOU ARE READING
Mr Serban,Mrs Purdah
AléatoireTemuilah Fathi Al-Irsyadi,seorang hifzul Qur'an dan Aulia Al-Aesya si gadis purdah,yang sedang mencari erti sebenar cinta haqiqi.