Chapter 1 Grand Hyatt

3.2K 119 15
                                    

SHE STOLE MY HEART
- CHAPTER 1-

SHE STOLE MY HEART - CHAPTER 1-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

REVEKA ARABELLA (SUZY MISS A)

Ara merenung purse dia yg hanya mengandungi dua helai RM50. Dia tutup lagi tu purse, dan buka sekali lagi. Mungking berharap bertambah dua kali ganda tu isi dia.

"Damn it! 2 more weeks to go...tapi bgini ja tinggal..."Ara mengetuk2 kepala dia. Betul2 dia bingung ni. Belum lagi tu kereta dia, belum bayar. Lagi tambah sewa tempat tinggal. Akhirnya dia terbaring lemah di meja sana mengenang nasib yg tak berapa bagus menimpa dia ni.

Ara hidup sendiri selepas ibu bapanya bercerai. Tapi, dia masih contact sama mama dia, yg tinggal sana kampung. Papanya pula sdh membina hidup bersama isteri barunya. Ara tidak pernah lagi melihat papanya selepas bercerai dgn mamanya.

Telefon bimbit Oppo A37 dia yg berdering itu digapai dan nama pemanggil dia lihat.

'Hanis'

Dia mengeluh berat sebelum menjawab.

"Kenapa Nis?"

"Petang ni awk masuk kerja boleh nda?"-Hanis

"Bukan semalam sy sdh bilang ke En. Leong sy nda mau tu kerja shift malam ni..."-Ara

"We're short of workers Ara....please..."-Hanis

"Hanis...I really can't laa...Awak suruhla sy kerja anytime selain malam ni. Sy....sy demam! Panas betul badan sy ni....uhuuk uhuhkk!"Ara sengaja menambah batuk yg dibuat-buat.

"Kalau mcm tu, takpelaa, sy call yg lain. Jgn lupa makan ubat kau, ok?"nada si Hanis betukar lembut. Prihatin dia tu sama si Ara.

"Ok, thank you Hanis. Nanti sy belanja Maggi satu...muahh!"dlm hati dia sdh menjerit keriangan sana.

Ara ni bekerja di bahagian dapur dkt Grand Hyatt Hotel. Firstly, dia tak nak kerja utk shift malam ni, sbb wedding reception yg sdg berlansung sana, adalah org yg plg dia tak nak jumpa biarlaa sampai dia mampus sekali. And that person is Emma Dalton, org yg plg dia x tahan semenjak zaman University lagi. Betul2, dia rasa mcm nak tanam diri dlm tanah, bila dgr hotel mereka dipilih utk mengadakan wedding reception si Emma.

Correction, mungkin bukan salah perempuan tu kot, but dlm byk2 hotel kat Malaysia ni, Grand Hyatt juga dia pilih. Tahu2 je si Ara kerja kat sana, terus dia saja nak buat kat sana. Pergilaa buat kat St. Regis ke, Intercontinental ka, sibuk juga mau tayang diri dekat Grand Hyatt snaa.     

Tapikan, pemilik hotel Grand Hyatt Mr. Jennard yg hensem tu adalah groom si Emma tu, so tak hairanlah dia nak buat kat hotel dia sendiri kan, apa punya bodoh kau Ara, suka2 je nak halau org kahwin kat tempat lain. Bru je Ara nak pasang jerat manatau dapat la Mr. Jennard, si Emma pulak yg muncul entah dr mana....

'Sorry, Ara, to be exact, kau yg tak patut. Mana juga Mr. Jennard pandang kau yg muka macam alas kaki'entah suara dr mana yg muncul menghancurkan mood si Ara.

SHE STOLE MY HEARTWhere stories live. Discover now