Chapter 03

1.5K 99 8
                                    

SHE STOLE MY HEART

CHAPTER 03

Ara melangkah malas masuk rumah dia. Pintu dia hempas kuat. Sambil dia hentak2 kaki jalan dan rebah atas sofa.

"Kalau rosak tu amoi, kau byar 2 kali ganda sewa bulan ni!"terdengar tu teriakan Mrs. Tan dr bawah sana. Maklumlah, tu mak cik salu duduk luar, tambah2 lagi bilik dia bawah si Ara punya. Dan, Ara juga hari2 dia punya rumah mcm ada earthquake sana. Berdentam dentum ja benda dlm rumah.

And tu apartmen tempat sewa, agak lama dia punya bangunan, mmg boleh dengar kalau2 ketawa sikit, tak payah kenang kalau yg ketawa mengilai macam kuntilanak tu, lagilaa boleh dengar.

"Arggghhhhh!!!!!!"Ara menggeleng kepalanya dan rambut dia kusutkan sambil dia meronta ronta ats sofa. Tidak tenang betul tu fikiran dia.

Asyik2 ayat terakhir si lelaki dia jumpa di Mid Valley tadi, bermain2 dlm fikiran dia. Apa maksud dia?? Ara menanya diri.

'Dia mau saman saya kah? Dia mau minta duit, or dia mau bunuh saya?'Ara mempersoalkan ayat yg si org tu maksudkan. Terus si Ara ketuk tu kepala dia, mana juga dia mau bunuh saya, waras please Ara! Bertenang, yg penting kau x jumpa dia lagi. Dia cuba sedapkan hati dia sendiri.

"Definitely, I'm not going back to tht lingerie shop!"Ara hanya mampu mengeluh berat. Gila tak malu, sampai tercabut badan patung, agak2 kalau korang nak ke jejak kaki kat kedai tu lagi? Confirm tak kan, unless dh buat plastic surgery....

Tok!! Tok Tok!!

Ara terus bgun dan buka pintu, sbb dia tahu itu sapa.

"Hanis!"jerit Ara nampak ja muka Hanis yg terpacul depan pintu dgn KFC sekali dia bawak, lagila love love tu mata Ara nampak ayam!

"Wow!"Ara terus rembat tu plastik dan tinggalkan si Hanis di depan pintu termangu sendiri.

"Ara!"Hanis hanya tergeleng saja lihat si Ara, sah, kalau nampak ayam, mmg manusia dia dh tak nampak dah. Ayam tu mengatasi segalanya.

Hanis dh lali dh dgn perangai si Ara ni, so, dia mempersilakan diri masuk dan tutup pintu. Terus dia duduk di sofa, sebelah si Ara.

"Kau kenapa?"tanya Hanis lihat si Ara yg mcm org kelaparan ja dia makan tu ayam.

"Laparlaa...apalagi?"jawb dia selamba.

Hanis memandang x percaya. Takkanlaa kebuluran sangat budak ni, fikir Hanis.

Ara memandang Hanis serius tiba2. Dia mmg tak boleh tutup mulut dgn Hnis ni, tak tenang tu hati dia kalau tak cerita lagi tu masalah dia. Terus, dia cerita, dr A sampai Z sampailaa dia jumpa si lelaki tu di Mid Valley.

"Sah, dan mmg sah,,,tu salah kau Ara. Confirm 100%!"bilang si Hanis selamba, terus dia menggoyangkan jari telunjuk depan Ara dan terus bersilang tangan di dada.

"Hanis...bkn salah sy. I'm trying to save myself from tht witch!"Ara menegakkan diri. Completely, si Emma yg salah. Kalau dia tak muncul, dia tak perlu lari, dan tak perlu jumpa lelaki tu. So, basically, dia 'mangsa keadaan' lah kononnya.

"So, currently, kau marah dgn sapa pulak?"Hanis memandang Ara sambil dia mengangkat kening. Ara ni tak matang betul, detik hati Hanis. Nasiblah, kawan aku, fikir Hanis.

"Tht guy"jawab Ara penuh yakin sambil mengunyah ayam. Completely, salah tu lelaki, he's exaggerating too much. Bukan sy kacau dia kan...Ara cuba bernegosiasi sama logika dia sendiri.

'Really Ara? Tak kacau ke tu?'satu suara muncul dalam kepala dia yg meragui dia sendiri.

"Ok, so who is tht guy?"tanya Hanis kali ni. Ara berhenti mau baham tu drumstick KFC.

SHE STOLE MY HEARTWhere stories live. Discover now