22

95 13 11
                                    

Pov Link

"En Link ik denk dat ik je leuk vind..." zegt ze blozend. Ik bloos ook. Ik kijk naar beneden. "Ik vi-vind jou o-ook leuk" zeg ik blozend. Ze komt langzaam dichterbij. Uiteindelijk raken haar volle zachte lippen de mijne. Adrenaline giert door mijn lijf. Er komt een roze mist om ons heen. Awh ze vind me écht leuk. Wacht is even! Ze vind me écht leuk! Mij. Zíj vind míj leuk. Dit is dus sowieso een droom. Ik geloof het niet. Ze trekt terug. "Betekend dit dat w-" "Ja als je dat wilt" zegt ze. Ik knik.

Nu heb ík dus met Loïs. Wow. Dit zou ik nooit hebben verwacht. Straks vind ze helemaal niet leuk. Nou Link niet zo denken. Dat kan ook helemaal niet want die roze wolk was niet voor niks hè. Loïs legt haar hoofd op mijn schouder. Ik bloos. Ik heb nog nooit een échte vriendin gehad dus dit ben ik ook totaal niet gewent. "Loïs je bent mijn eerste échte vriendin" zeg ik blozend en beschaamd. "Echt waar? Dat is echt schattig!" "Vind je?" Mompel ik. "Ja dat vind ik ja" "Dankje" "Weetje Link je hoeft je er écht niet voor te schamen hoor" "Maar ik ben 18 en heb nog nooit een échte vriendin gehad" "Ja dus? Ik vind het schattig" zegt ze en heeft me een kus op mijn wang. Ik bloos. Loïs grinnikt. "Link je moet je gewoon wat zelfverzekerder voelen want er is bij jou geen reden om dat niet te doen". "Ik ga het proberen oké" zeg ik. Ze knikt.

"Hoelaat is het?" Vraagt ze. "Het is nu....Half 11" "Zo laat al?" "Ja" "Ik denk dat ik dan maar naar huis ga" "Je kan ook wel hier blijven. Dan moet ik het eerst vragen want mijn moeder komt over een half uur thuis" "Oké is goed" zegt ze. "Wat wil je dan doen nu?" "Idk. We kunnen gamen" "Oké kies maar een game uit" ze kiest volgensmij een horrorgame uit. Ja maar nee. Ik houd echt niet van horror. "Deze?" Vraagt ze met de horrorgame in haar hand. "Dat is een horrorgame dat weet je" "Ja" "Owh uhm oké" zeg ik want anders kom ik zo laf over. "De pc is in mijn kamer" we lopen naar mijn kamer toe. Ze zet de game op en ik pak de bureau stoel. "Ja maar Jezus ik moet nu een weer naar beneden om een stoel te pakken" zeg ik klagend. Ze grinnikt. "We kunnen ook om de beurt, of mag ik op je schoot?" Vraagt ze met puppy-ogen en een pruillip. "Goed..." zeg ik en ga op de bureaustoel zitten. Ik schuif de stoel naar achter zodat ze ook kan gaan zitten. Ze gaat op mijn schoot zitten. "Ben ik niet zwaar?" "Nee joh". Ze glimlacht. Ze zet de game aan en ze begint te spelen. Als er een jumpscare komt. Schrikken we denk ik allebei wel even hard. Ik denk alleen niet dat ze het merkte.

Even later hoor ik de voordeur open gaan. "Dat is mijn moeder blijf jij maar zitten ik vraaf het wel" ze knikt. Ik loop naar beneden. "Hey schat" zegt mijn moeder. "Yodieyo mam. mag Loïs blijven slapen?" "Is die er nog dan?" "Ja ze is boven" "Oh oké. Ze mag wel blijven slapen maar er is geen extra matras, want die heeft je Nichtje mee" "Owh...Maar ze mag wel blijven slapen?" Vraag ik. Ze knikt. "Oké dankje mam" zeg ik snel en loop weer naar boven. "Loïs je mag wel blijven slapen maar er is geen extra matras dus je moet bij mij slapen..."zeg ik blozend. "Oh is goed hoor" "Gelukkig". "Wil je nu slapen?" Vraag ik. Ze knikt. "Mag ik een shirt van je lenen om in te slapen?" "Ja tuurlijk" zeg ik en ik pak een simpel zwart shirt.

Pov Loïs
Ik pak het shirt aan "Wil je je ogen dicht doen?" Vraag ik. Hij knikt. Hij doet zijn handen voor zijn ogen. Ik kleed me om. Ik had trouwens wel door dat hij gewoon keek maar ja ik vind t niet zo erg. "Klaar" zeg ik. Hij doet zijn ogen weer open. "Ik doe nu mijn ogen wel dicht" zeg ik. Ik doe mijn ogen wel écht dicht terwijl hij zich omkleed. "Klaar" zegt Link. Ik doe mijn ogen weer open. We gaan in bed liggen. "Oh en Link" "Ja" "Ik zag je gewoon kijken hoor" zeg ik om hem er beetje te plagen. Hij bloost. "Oh uhm sorry" zegt hij beschaamd. "Maakt niet uit hoor ik vind het niet erg" zeg ik. Ik ga dichterbij Link liggen en leg mijn hoofd op zijn borst. Hij legt twijfelend zijn arm om mij heen. Cute. "Truste Link" "Weltruste Loïs" 

Sorry dat er de laatste tijd niet zo veel hoofdstukken online komen. Dat komt omdat ik bezig ben met ongeveer 3 andere boeken tegelijk. Byebye👋

Wacht is even! *Gestopt*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu