4.BÖLÜM

1.5K 270 162
                                    

SELIN'IN AGZINDAN

Sabah uykumu bölen bagirarak söylenen ses oldu. Bu ses duydugum kadariyla bir kadina aitti.Sag gözümü açip karsimda duran kadina baktim.Bana "kiz kalk hadi" diye bagirip koluma vurup beni dürtüyordu.Ellerimle gözlerimi ovusturarak karsimda duran kadina baktim. Karsimda elleri belinde,basinda krem renginde bir basortu ve onun düsmemesini saglayan tasli zümrüt yesili bir brons, kirmizi uzun ve kollarindaki ve boynundaki altinlarla beraber duran yapili bir kadin duruyordu. Günes vurdugu icin yüzünü tam net göremiyordum.Kapi hafif aralikti. Kadin bana sinirli bir sekilde bakiyordu.Kim acaba bu kadin? Acaba alinin annesi olabilir miydi? Yatakta biraz daha dogrularak kadina bakmaya basladim.

Selin : n'oluya ya ne bu gürültü? Bir uyutmadiniz abi.

Münevver : terbiyesize bak! Aksamdan beri yatiyosun.Birde gelmis "uyutmadiniz" diyor.Kalk kiz kalk! Imam nikahini kiyacaksiniz bugün.Çabuk hazirlan imam seni asagida bekliyo!

Bu sözlerini dedikten sonra kapiyi carpip gitti.Ne yani bunlar simdi benim asagiya ineceklerimi mi düsünüyorlar.Inmiyorum lan asagi? Zorla mi? Ben istemiyorum. Küçük yasta evlenip anne olmak istemiyorum. Yataktan kalkarak banyoya yöneldim.Biraz elimi yüzümü yikayip kendime gelmem gerkiyordu.Banyonun kapisini acip muslugu actim.Elime suyu doldurarak suyu yüzüme mest ettim.2-3 defa yaptiktan sonra suyu kapatip havluya yöneldim.Yüzümü duruladiktan sonra aynadan kendime baktim.Yüzümün rengi gitmis.Bembeyaz olmus yüzüm.Annem olsaydi bana bakardi en azindan.Ama yok! Ne annem ne de bana yardim edebilecek hiç kimsem yok! Buralarida hiç iyi tanimiyordum.Off acliktanda ölüyodum zaten.Vicdansizlar bir ekmek arasi bile koymadilar önüme.Basimda dönüyo zaten.Daha fazla aynanin karsisinda oyalanmadan banyonun kapisina yöneldim.Küçük bir banyo oldugu için kapiya ulasmam pekde uzun sürmedi.Kapiyi acar acmaz karsimda kaslari catik,sinirden o mavi gözlerinden ates fiskiracak aliyi beklemiyordum.Ali ani bir rekleks ile kolumdan tutup beni kendine çekti.

Ali : niye inmiyosun lan asagi ya?

Kolumu çok sert tutuyordu.Kurtulmaya calisiyordum ama olmuyordu.Kesin anasi yetistirmistir.N'olcak! Anasina bak,oglunu al!

Selin : ya biraksana beni ya salak misin nesin? Anlamiyomusun ben seninle evlenmek is-te-mi-yo-rum!

Heceleyerek söylemistim son kelimeyi.Ali aniden bogazimi sag eliyle tutup beni duvara yapistirmasiyla nefesim birbirine dolandi,cigerlerime devrildi.

Ali : bana bak benim sabrimi zorlama, yoksa sonu kötü olur.Herkes asagida.Annen seninle son kez vedalasmak icin gelmis.Yoksa umrumda degilsin.Beni deli etme! Simdi tipis tipis o asagiya ineceksin.

Diyip ellerimi birakti.Eger biraz daha siksaydi can verirdim burada.Kolumdan tuttugu gibi odadan disari cikardi.Çok hizli yürüyordu.Ayak uyduramiyordum bile.Merdivenlerden inerken ikili iniyordu.Ben alisik olmadigim için yavas yavas inmeye calisiyordum.Her an kayabilirdim.Ama öyle olmadi.Kaymadim.Tüh! Keske kaysaydim da ayagim burkulsaydi ya da kirilsayidi.En azindan bu nikahtan kurtulurdum.Asagiya inerken gözüme annem takildi.Agliyordu. Ah anne ah! Niye izin vermedin o gün gitmememe.Hayir deseydin.En azindan ben simdiye kadar kacmistim.Beni çok hizli sürükledigi icin tam net herkesi göremedim.Sadece annemi gördüm ama disarisida baya kalabalikti. Ali beni bir odanin icerisine sokup yere firlatti. Odaya baktigim zaman 4 erkek ve az ileride imam gibi giyinmis bir adam kuran okuyordu.Odaya paldir küldür girdigimiz için sesten dolayi rahatsiz olmus basini bizim oldugu tarafa çevirmisti. Ismini bilmedigim adam aliye bakarak konusmaya basladi.

Imam : gecin oturun söyle.Kizim sende basini kapat olmaz böyle!

Gözyaslarim benden izinsiz akmaya baslamisti bile resmen zorla evlendiriliyordum.Ali önümden geçerek kahverengi renginde olan vitrine yöneldi.Vitrinin üst kismi seffaf cam ile kapli oldugu için içinde ne oldugunu görebiliyordum.Sadece tabak,bardak aksesuar ve daha bilmedigim bir çok süs esyasi vardi.Ali vitrinin alt kisminin çekmecesini açip içinden beyaz bir basörtü çikardi.Namaz basörtüsü gibiydi.Eline alarak basörtüyü acti.Eliyle katli olan basörtüyü açip yanima geldi ve bana bagirmaya basladi.

KUMAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin