Qaira's pov
Aku menghempaskan badan ke atas katil.Sambil aku mengingat balik tentang perkara tadi.
Flashback
"Muhd.Nizam Daniel,masuk perkenalkan diri."kata Cikgu Pajariah.
Semua mata memandang ke arah pintu termasuk aku.
Tiba-tiba,gerangan seorang lelaki masuk ke dlm bilik itu.Aku macam pernah nmpak lelaki ini."Ira,tu bukan ke budak lelaki yg langgar kau tadi?Macammana dia boleh jadi ketua kita?"kata Hani yg duduk di sebelahku.
"Baiklah semua,cikgu nk perkenalkan ketua pengawas yg baru yg akn menggantikan Muhd Amir Farhan."aku tersentak bila Cikgu Pajariah memberitahu perkara itu.
"Semua mesti terkejut kenapa Nizam dipilih sebagai ketua pengawas, disebabkan dia merupakan seorang pengawas dan mempunyai rekod disiplin yg bersih di sekolah lamanya,cikgu lantik dia sebagai ketua kita pada tahun.Semua setuju?"
kata Cikgu Pajariah."Setuju."semua pengawas bersetuju.
"Baiklah,ketua sila beri ucapan.""Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.Saya,Muhd Nizam Daniel Bin Hisyam,ketua pengawas kamu semua untuk tahun ini.Saya harap semua pengawas memberi dapat berikan kerjasama dan tunjuk ajar kepada saya.Sekian,terima kasih."ucap Nizam.
Semua pengawas tepuk tgn apabila ketua pengawas kita habis berucap.Apabila aku memandang ke hadapan aku lihat seperti dia memandang aku.Kenapa dgn mamat ini?kata aku dlm hati.
(Skip)
Aku menunggu di kantin sambil menunggu ayah Hani iaitu Uztaz Firdaus.Farisya tiada kerana cikgu nk jumpa dia tadi.Dlm perjalanan,Hani berkata,"Ira,kau perasan tak tadi?"aku memandang ke belakang & buat muka pelik.
"Perasan apa?"tanyaku balik.Hani mengeluh
"Kau perasan tak yg ketua pengawas kita tu asyik pandang kau jer."kata Hani.Yer,memang aku perasan yg dia tenung aku dari tadi sepanjang mesyuarat.Aku fikir dia pandang pengawas perempuan blkg aku.
"Aku ada perasan,tapi aku fikir dia pandang pengawas blkg aku jer." kataku.
"Tak,aku rasa dia pandang kau lah dan aku rasa dia sukakan kau kot." usik Hani.Satu cubitan hinggap di pinggangnya dan dia mengaduh sakit.
"Ha,inilah kesannya bila kacau aku"kataku.Hani meminta maaf dgn aku.
Hon!!
Baru kitaorang perasan yg ayah Hani dah ada.Kami pun masuk ke dlm kereta dan kemudian menghantar aku pulang.
End flashback.
YOU ARE READING
Mr.Ketua Pengawas & Miss Puteri
Teen FictionSinopsis Nurul Qaira Maisara,dilahirkan dalam keluarga yg kaya raya tetapi tetap merendah diri, peramah dan cantik orangnya.Di sekolah,dia terkenal dengan kebolehannya dalam pelajaran,akademik dan ko kurikulum.Ramai pelajar lelaki meminati dia,sehin...