Ira's pov
Lepas selesai makan malam , keluarga dia minta izin untuk pulang ke tempat penginapan mereka. Selepas menghantar mereka, aku berlalu masuk ke dalam bilik. Aku berfikir kenapa aku asyik jumpa dia dgn keluarga dia.
Sedang asyik aku pikirkan hal itu, tiba-tiba aku disergah oleh hantu kpop yang aku tak tahu sejak bila dia ada.
''Fikir pasal siapa hah?'' sergah Qila. 'Hish, budak ni, nasib baik aku tak ada sakit jantung. Kalau ada, dah lama aku mati lepastu kacau dia tiap malam.' kutuk aku dalam hati. Kalau cakap depan depan nanti merajuk pulak.
'' Takde fikirkan sesiapa lah. Akak pikir kenapa akak asyik jumpa dengan dia jer.'' luahku kepada Qila.
''Dia? Siapa?'' tanya Qila.
''Abg Nizam kesayangan kau tulah.'' kataku. Qila ni pantang nampak lelaki hensem, terus suka. Ingatkan tak ada taste dgn lelaki Melayu sebab asyik tgok kpop jer.
''Mungkin jodoh akak dgn abg Nizam kot.'' kata Qila. Aku dgn pantas terus ketuk kepala dia. Terus dia mengaduh sakit.
''Aduh. Sakitlah, kak.'' kata Qila.
''Rasakan. Mulut tu tak reti cakap benda yang berfaedah kan.'' kata aku.
''Gurau jer. Tapi apa salahnya akak dgn abg Nizam. Akak cantik, abg Nizam pulak hensem. Sesuai apa?'' kata Qila.
''Kau nak kena lepuk lagi ke? Baik diam.'' kataku. Dia terus angkat tangan dia agar tak kena ketuk dgn aku.
''Tapi kan kak, Qila rasa papa dgn mama rancang sesuatu tau. Supaya akak rapat dgn abg Nizam.'' kata Qila. Aku kerutkan dahi.
''Maksud kau?'' Tanya ku.
''Qila rasa papa dgn mama rancang nak jodohkan akak dgn abg Nizam.'' kata Qila.
Sedang asyik dua beradik tu berbual, mereka tak sedar ada org yang mendengar perbualan mereka .
____________________________________
Ira still belum tidur lagi. Qila dah lama pergi ke alam mimpi. Dia asyik memikirkan perkara yang Qila cakap tadi.
''Qila rasa papa dgn mama rancang nak jodohkan akak dgn abg Nizam.'' kata Qila.
'Betul ke papa dgn mama nak jodohkan aku dgn dia? Haish, tak mungkin. Papa dgn kawan dia kan baru jumpa semula, tak mungkin lah dah rancang sampai ke situ. ' getus hati Ira.
'Dahlah Ira, jgn fikirkan sangat benda mengarut macam tu. Baik kau tidur lagi bagus.' katanya dalam hati.
____________________________________
Someone's pov
Aku tgh melihat pemandangan dari beranda bilik hotel aku. Sambil itu, aku pikirkan tentang pertemuan dgn keluarga kawan walid tadi.
Tak sangkakan dunia ni kecil jer. Patutlah bila aku tgok muka dia aku macam familiar. Rupanya dialah kawan aku masa kitaorang membesar dulu kat kampung.
Hanya tuhan saja yg tahu betapa aku rindukan dia. Tapi kenapa dia macam tak kenal aku? Adakah sbb aku dah banyak berubah atau sbb terlalu lama tak jumpa aku membuatkan dia lupa pasal aku?
Takpela aku akan cuba untuk ingatkan dia semula pasal kami. Agaknya dia dh tahu ke belum pasal rancangan walid dgn papa dia? Rancangan untuk menjodohkan aku dan dia.
''Ira, aku rindukan kau.'' kata Nizam.
Bersambung
안녕 readers,
Dah lama saya tak update cerita ni. Sorry sebab sabar menunggu walaupun saya jarang update. Live as a college student is very challenging for me. Hai,macam mana nak hadap universiti kalau kolej pun dah susah. Anyways , enjoy the story guys. I'll try to update when I have time and ideas. Okay, bye bye. 👋P.S EXO Handsome siott 😍😍😍
YOU ARE READING
Mr.Ketua Pengawas & Miss Puteri
Teen FictionSinopsis Nurul Qaira Maisara,dilahirkan dalam keluarga yg kaya raya tetapi tetap merendah diri, peramah dan cantik orangnya.Di sekolah,dia terkenal dengan kebolehannya dalam pelajaran,akademik dan ko kurikulum.Ramai pelajar lelaki meminati dia,sehin...