BAB 12

1.3K 45 26
                                    

(Author's pov )

Setelah beberapa hari berada di kampung, mereka mengambil keputusan untuk pulang ke rumah mereka. 

Dalam perjalanan pulang,

'' Mama, kenapa kita tak lama kat rumah atuk ? '' kata Qila.

'' Papa tak boleh cuti lama sangat  nanti tak ada sesiapa yang nak jaga company papa. '' terang Mama.

Yang lain semua dah tidur kecuali Qila dgn Ira.

Qila lepas tanya tadi terus tgok  video kpop dia. Mai pulak hanya termenung sambil memikirkan perkara yang dibincangkan dengan Qila tempoh hari tu.

Tiba-tiba, Mama tegur Ira .

'' Mai senyap jer, fikir pasal apa ? '' tanya Mama.

'' Takde pape. Cuma fikir pasal kerja rumah yang belum siap lagi.

Skip

Sampai jer rumah, Mai terus masuk ke bilik untuk berehat selepas perjalanan yang jauh. Mandi, solat lepastu tidur. Masa nak tidur, Mai asyik memikirkan tentang apa yang dikatakan oleh Qila beberapa hari yang lalu.

Ting - ting

Bunyi notification WhatsApp menyedarkan dia dari lamunannya. Dia ambil phone nya lalu membuka whatsapp. Satu nombor tidak dikenali menghantar satu mesej kepadanya.

Unknown

Hai, dah sampai rumah ke?

Maisara
Awak siapa?
Macam mana awak ada no saya?

Unknown
Kita dah jumpa beberapa kali lah.
Awak kenal saya.
Keluarga saya rapat dgn keluarga awak.

Maisara
Nizam ke?
Macam mana awak ada no saya?

Nizam
Abang awak. Qayyum.

Maisara
😮
Dah
Baru jer tadi sampai.
Dahlah saya penat, jadi saya nak rehat.
Good night 🌝

Dia terus menutup Phone nya lalu tidur.

Nizam's pov

Aku tersenyum sendiri. Dapat jugak aku berbual dengan dia. Masa jumpa keluarga dia, aku tak sempat aku nak berbual dgn dia.

Patutlah masa aku nampak dia kat sekolah , aku rasa macam kenal dia. Rupanya aku dan dia pernah ada memori bersama ketika kecil.

Aku bersama sepupu ku selalu bermain bersamanya dulu. Tapi lepas aku pindah, kami langsung tidak berkomunikasi antara satu sama lain. Dan akhirnya, takdir menemukan kami apabila aku berpindah ke sekolahnya sekarang. Kalau tidak disebabkan Walid harus berpindah ke sini, mesti aku tidak dapat bertemu nya kembali.

Aku baring di atas katil sambil melihat kembali perbualan kami tadi. Lalu, aku menutup Phone dan tidur.

Hai semua. Maaf sebab lama tak update. Dah nak last exam . Lepas ni mungkin banyak masa untuk update cerita ini. Lepas tu masuk universiti. Buat masa ini, study kasi lepas dulu.

Mr.Ketua Pengawas & Miss PuteriWhere stories live. Discover now