Hier begint de scheur. Wat had dit te betekenen? Dit leek verdacht veel op een profetie, net zoals Sybille de profetie aan Harry gaf in de boeken van Harry Potter. Ik draai het doorgescheurde papiertje om en kijk naar de foto. Ik kan nog net zien dat het een foto van een baby is, maar de scheur begint net te vroeg om een gezicht te kunnen zien. Is dit degene die, zoals de tekst zegt, De Vijftien kan verslaan? Maar, wie zijn dat, De Vijftien? En wat wordt er bedoelt met dat dertien, vijftien, zestien gedoe?
Nu ik er beter over nadenk, dit lijkt heel erg op Harry Potter. Iemand versteend, magie, mensen die verdwijnen en profetieën. Zit ik opeens in een sprookje ofzo? Ik snap niet waarom de congiërge dit aan mij wilde geven. Ook heb ik nu geen antwoorden gekregen, maar alleen maar meer vragen. Ik moet afleiding hebben, ik moet wakker worden, want dit kan niet echt zijn.
--
Ik ben bijna bij het huis van mijn oma aangekomen. Ik heb besloten een bezoekje aan haar te brengen. Ik heb haar al een tijdje niet meer gezien, en ik zoek op dit moment even wat afleiding. Ze is echt heel lief, mijn oma, en altijd als ik bij haar langs ga, doen we wat gezelligs. Laatst gingen we naar het strand, een ijsje eten op de boulevard, en daarna ging mijn oma's hond, Joy, zwemmen in de zee. Ze kwam er natuurlijk helemaal nat uit, maar we hadden geen handdoek meegenomen voor haar. Dus moesten we het stadje in om een handdoek te kopen. Toen we Joy uiteindelijk droog en wel weer in de auto hadden, was het al avond. Dus appte ik mijn ouders dat ik met mijn oma ging eten, en we aten in een gezellig restaurantje dat uitkeek op zee. Daarna besloten we Joy even naar een vriendin van mijn oma te brengen, zodat wij nog even naar de bioscoop konden gaan. En toen de film was afgelopen, was het al zo laat dat we bij die vriendin bleven slapen. Mijn oma is echt super lief en gezellig, en dat terwijl ze al 65 jaar is! Als ik later oma ben, wil ik net zo zijn als zij.
Ik klop zachtjes aan. Hoewel mijn oma heel actief is, is ze wel oud, en slaapt ze soms wel eens overdag. Als ze niet slaapt hoort ze me wel, en anders laat ik haar lekker tukken. Ze heeft het wel verdiend. Maar, na een half minuutje wachten, staat mijn oma met een glimlach in de open deur. "Dag meissie! Hoe gaat het? Wil je wat drinken?" Ik stap naar binnen, en zodra mijn voeten over de drempel zijn gestapt, glijden alle zorgen van mijn schouders af. Waar maak ik me ook druk om? Het is niet belangrijk. Het enige dat uitmaakt is dat ik het nu gezellig ga hebben hier. "Dag omaatje! Het gaat prima, en met jou?" Oma straalt van geluk, en in mijn hart gloeit een lichtje van plezier. Ik vind het leuk dat ik mijn oma zo blij kan maken door er gewoon te zijn. Ze is tegenwoordig alleen, opa is al een paar jaar geleden overleden. Aan een hartaanval. Ik denk nog steeds vaak aan hem, en ik weet dat oma hetzelfde doet.
We lopen samen naar de woonkamer, en in de hoek zie ik een foto van opa aan de muur hangen. Terwijl oma wat drinken gaat klaarmaken in de keuken, ga ik op de bank zitten en kijk de kamer rond. Overal hangen ingelijste foto's en tekeningen, allemaal van mij en mijn familie. Uitjes met mijn ouders, Phillip, en opa en oma zijn allemaal vastgelegd op foto's. Goeie oude tijden... Ik was zo zorgeloos, maakte me nergens druk om. Ik wou dat het nog steeds zo was... Maar tijden veranderen, en het heeft geen zin om alleen maar aan het verleden terug te denken. Ach, wat doe ik toch treurig, ik heb toch een geweldig leven! Leuk gezin, lieve vriendinnen, een crush op Lucas (later komen details *winkwink*) en opzich een goede school en goede cijfers. Blij drink ik de cola op die mijn oma op de tafel heeft neergezet terwijl ik de kamer bestudeerde. Sinds ik hier ben voel ik me al stukken beter.
--
WOOOO NIEUW HOOFDSTUK!! Wel kort, maar ik hoop dat jullie het alsnog leuk vindennn💕
BE PREPARED FOR THE NEXT CHAPTER😏schleichshet_809/ MarshmallowQueen13 willen jullie maybe checken op spelfoutjes?
See ya next week💓
XxXxXxX
JE LEEST
De Vijftien
Science FictionDe Vijftien. In het geheim werken ze samen om uiteindelijk heersers van de wereld te worden. Elk van hen steelt een kracht van een element uit de natuur, en als alle Vijftien hun kracht hebben bemachtigd zullen ze over de wereld heersen. En niemand...