"Aduhhh...penatnyaaa..."Aku meletakkan beg sekolahku di atas meja belajar lalu aku melabuhkan diriku di atas katilku yg empuk.Fuhhh...
Best kalau tidur dua² .•_•.
"Woiiii aku penat woiii,,aku nak tidurrrrr..Huaaaaa~"
Lalu,, perlahan² aku memejamkan mataku.
____________________________________
"Jennie~"
"Jennie~"
"Huh?sapa tu?!"
"And..aku kat mana!?"
"Aishhh SHIT!"
"Aippp,,jangan mencarut,oppa tampar kang."
"Eyyy ko sape hah?Mane kau?Tunjukkan diri kau!Sesuka hati jea mengaku diri kau 'Oppa' dekat aku.Eerrr..."
"Sayang akan tau jugak nanti bila sayang masuk ke hutan tu..semua jawapan ada kat situ.."
"Huh?Eyyy ni bukan main Teka teki or Running Man okkk!!"
"Eyyy!!"
"EYYYYYYY!!"
____________________________________
"EYY² SEDAR LAH WAHAI BABI.HAA GERAM LAKK AKU."
"Hahh??aku kat mana????"Soalku dengan bengang sambil memandang sekeliling.
"Kau kat kubur.Dahhh² bangunnnnnnnnnn.Ko tau tak,Dah 5 jam ko tidur."Bebel Naeun,iaitu unnie ku.
Alahhh Naeun Apink.Kenal tak?author sedar yg dia nii twin jennie.🙈
"Tapi aku baru jaa bermimpi tadi."Balasku dengan cebikkan.Letih pon tak abis lagi niii..
"-,-bangun."
"Ok lahhhhhhh....."Balasku malas.
"Aku datang sekali lagi tengok kau tak bangun,,siap kau."Lalu Naeun menuju ke pintu dan Keluar.Pintu dibiarkan terbuka.
'5 Jam?'
Lantas aku memandang ke arah jam di dinding ku.
'3:01 petang.'
Japp..Aku tidur tadi pukul 2:56 minit.Ishhh Hanatt dia 5 jamm.Baru 5 minitt!!
Lalu aku melangkah keluar dari bilik dengan muka masam.Kaki dihentakkan sambil berjalan menuruni tangga.
Geram tauu.
"Hentakk kuat lagi,biar sampai tangga tu roboh."
"Diam ahh babi."Bentakku dengan muka bengis.
"HOTAK LOOO!! *Baling Garam*"
"Aduhhhh aduhh sakittt!!Tolongg!!"Teriakku apabila garam terkena disegenap tubuhku.
"ANAKKU YA RABBIIII!!"Omma lari mendapatiku yg sedang terbaring di lantai dgn langkah yg macam kingkong sakit.Naeun datang mendekatiku dengan perlahan.
"Keluar lah wahai syaitann.."
Apa si babi nii buat.
"Aduhhh!!"
"Keluar lahh wahai syaitannnn!!"
"Adihhhh!!"
"Keluar wahai Syaitann!!"
"Adohhhh"
"Keluarrrrr!!"
"Adahhhh"
"Keluarrrrr"
"Adehhhhh..!!"
"KE----SAKIT BAQHANGGG!!!"
"Hahahahahhah!!"Tawaku tercetus apabila omma mengetuk kepala Naeun dengan Periuk nasi.Naeun mula berlari menuju ke tepi peti ais dah bersembunyi di situ.Dia memaparkan muka sedihnya.Majuk laa tuww.
"Keluar,keluar.Kaki mau kaki!?"Marah ommaku kepada Naeun.
"Amaww amaw,,A-a-aamaww..."Bentak naeun sambil menghentakkan kaki.Lalu dia menangis seperti budak².Omma memandangku dan aku memandang omma.
"A..Aduhhh sakitt ommaa..Sakit omma..Huaaaaa.."Lakon ku sambil buat² nangis dan menggelengkan kepala berkali².
"Sakit sangat ke..Mari sini omma tengokk.."Omma melutut dihadapanku dengan wajah yg Penuh kerisauan.
"Dia baling garam ommaaa!!Sakit Baqhanggg..!"Lakonku lagi.Lalu aku memandang Naeun dengan sengihan sinis sambil mata keatas.
"Amboiiiii mellllampau diaa tuu!"Marah omma sambil mencekak pinggang.
"Aaaaaa!!!"Balas Naeun lalu mencebik.
"Babi betul 3 ekor nii.EHHH MAAFFFFF² ,, APPA SALAH CAKAPPP!MAAFKAN APPA!MAAFKAN!"Appa melutut sambil memeluk kaki omma.
"Yeobo..."Panggil omma ku sayu.Pandangannya amat redup sekali.Appa memandangnya dengan muka resah.
"Yaa chagi.."
Omma aku memaparkan senyuman yg tenang lalu,,
"Sila meninggal."sambung ommaku lalu menapak ke ruang tamu.
"Apa dah jadi?"Soal appa ku hairan.Aku dan naeun mengabaikan soalan tersebut dan dengan serta merta suasana di dapur menjadi krik²
-continue-
Sorry sbb Author hiatus lama sgtttt🙏🙏🙏
YOU ARE READING
WhIstle ; 뷔니 / 정국 ⭕
FantastikSetiap kali tepat pukul 12:00 malam,Aku akan dengar bunyi siulan dari hutan yg berdekatan dengan rumahku.Aku boleh nampak hutan² itu dari tingkap bilikku. pelik. Kenapa aku sorang jee yg dengar.And,,kenapa tepat jam 12:00 malam?Malah aku pernah namp...